Jag skaffade ett nytt CYMA M14 nyligen, men tyvärr matar det lite kasst. Var fjärde eller femte kula uteblir och så kan man ju inte ha det (speciellt om man kör semiregler). Nu idag kom jag ihåg hur jag löste ett liknande problem med en av mina FN FALs. Jag satt och pressade in magget riktigt sakta och lyssnade efter rasslet från när kulorna hittar upp i hoppen och märkte att det hände en god stund innan magget hade "hakats in" hela vägen. Alltså, nånting hindrade fritt flöde...min amatör-teori var att det var själva hoppen som kom i vägen (jag det låter fukkat men...).
Nåja, jag älskar ju Biltemas skit...så jag körde samma grej som med mitt FN FAL
Slipa bort lite på insidan av hopen bara - kom dock ihåg att INTE slipa på den sidan som trycker undan maggets kulspärr
Men OK, nu matar samtliga magg helt felfritt (det var bara highcap-magget som funkade 100% från början, KAs plastmagg funkade inte alls och Maruis 70-skottare fungerade med dålig matning). Ska ni prova samma grej som jag men sitter med en plasthopp - kom ihåg att ta det långsamt/varligt. Såna här snurrmaskiner käkar plast riktigt snabbt