AK som dubbelmatar och krossar kulor.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Whopper

Re: AK som dubbelmatar och krossar kulor.

Inlägg av Whopper »

Det med skillnaden för mig med low cap och high cap är inte skalet utan att i low capet sitter det en betydligt starkare fjäder än den i som man vrider upp själv i highcap magasinet, den fjädern blir ju även klenare när den inte är full uppskruvad medans low cap fjäderna ligger i en bana och är bra ihop tryckt. Lite störande med G&Gs magasin är att det står high cap på dom även fast det är low cap.

Vet ej vad felet är dock, polaren har samma sak med sin UMP, low cap magasinen matar 2 kulor på semi.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jag köper inte att att nozzeln skulle röra sig för långsamt. Det är ju rimligt att anta att magasinet alltid jobbar ganska mycket snabbare än nozzeln på en "vanlig" aeg eftersom man kan bygga monster RoF vapen och fortfarande inte nå den teoretiska begränsningen av magasinets matningshastighet.

Om det enbart är nozzeln som håller kulorna tillbaka borde det ju fullkomligen spruta kulor ur vissa vapen (av magasinfjäderns kraft) så fort nozzeln är i bakläge.

Jag tror i stället att du borde kolla på vad som håller den översta kulan på plats innan den petas i läge i hopuphuset av nozzeln. Om du listar ut hur den delen fungerar hittar du med största sannolikhet felet. Olika magasin och magasinfjädrar kan säkert bidra till dubbelmatning men bara om den delen inte fungerar perfekt.

Krossade kulor är antagligen bara ett följdfel av dubbelmatningen. Varken magasinfjädern eller fjädern på tappet plate är tillräckligt stark för att åstadkomma det. Och en plastnozzle knäcks nog ganska omgående om den ska krossa en vanlig kula. Det är alltså med största sannolikhet en annan kula som krossar den första kulan.

Vill minnas att det finns en liten grop i "taket" som håller översta kulan på plats i vissa hopuphus men det kanske jag har drömt :P
Lgt. Skalptagare

veduren

Inlägg av veduren »

Motor, kuggar, cylinder, pistong och pistonghuvud har inget med dubbelmatning att göra.

Då dessa delar omöjligt kan nå en kula.

Nozzeln kan vara för kort så när man skjuter så får det plats 2st kulor i hopphuset. Eller mer likt 1,7 kulor, men kula nr 2 trycks med kraft in i hopphuset.

Det som är troligast är att hopphuset inte sitter rätt eller hoppgummit sitter fel. Vissa bösser är väldigt kinkiga på att du har rätt gummi.

Magasinen kan man också (istortsätt) utesluta men en enkel sak att kolla upp om det är maggen är att testa med nya/andra magg.

Min röstning är att du ant trätt på gummit för långt så det inte stoppar kulorna innan dom kommer in i hopphuset (det är därför som gummit är smalare på en sida) eller så har du dåligt sammspel mellan hopphus och nozzel.

Mvh//
(Jag ursäktar evt stavfel pga jag skriver från min mobil)

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Madbulls röda är ett rätt tjockt gummi så kan vara lite trögt att få i hophuset ibland. Var så på min KWA m4 med dubbelmatning som följd. Mycket smörj och fipplande så gummit hamnar rätt så ordnar det upp sig. Korrekt ställd hop up gör saken bättre också.

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Gott gott, då kollar vi på hop up:en då! det finns en miljon videos på hur folk tycker att man skall göra det. Kan nån kunnig posta en video där de sätter på gummit rätt och belyser det viktigaste. Jag har kollat en del såna videos men jag får det uppenbarligen inte rätt. Kanske för att jag tittat på fel videos, kanske för att jag är oduglig som mek:P

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Kom på en sak till! Kan de vara så att du haft isär vapnet (Byt tex precpipa) så kanske hop gummit hamnat helt åt sniskan eller så har du helt enkelt inte tryckt in pipan tillräckligt i huset/hop gummit, för då kan det antagligen få plats två eller fler kulor innan hop gummit tar i mot. (Yes, jag vet att där sitter en U liknande "klämma" som ska hålla pipan i huset.) Bara en sak jag kom på när jag läste i tråden igen, ska krävas en speciell person för att lyckas med de. Men lyckas någon trycka i en pistong på fel håll så är nästintill allt möjligt ;)
De svider när jag kissar.

Danno

Inlägg av Danno »

Feldimensionerade magasin (konverterade elle ej) kan göra så att hopup kammaren förflyttar på sig och vips, då får du problem av den karaktären.

"Jag kör RS-konverterade SRC-magasin. SRC-maggen matade riktigt fint faktiskt, då sköt den som den skulle."
Eftersom det har fungerat bra innan du konverterade så är det konverteringen som är boven i dramat.

Ett exempel som jag själv stötte med RS konverterade AK magasin var om magasinet är för högt. Då kommer den att trycka upp hopup huset en milimeter eller så och det räcker gott och väl för att nozzeln hamnar fel och att kulorna går sönder. Testa återigen med ett annat magasin, fungerar det då så får du fixa dina konverterade magasin.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Märkte att min bössa även matar 2 kulor på semi när highcap magasinet är max uppdraget tills fjädern blir lite släppt. Min polares G&G UMG gör precis samma sak. *Edit: Magasinen i UMGn är inte en jätte tight "fit" dom vobblar lite så kanske har nåt med det tidigare nämnda att göra.

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Testade med mina vanliga okonverterade nu och det går lika dåligt med dem. De dubbelmatar också och sitter riktigt löst. De trillar inte ur av sig själva direkt, men de wobblar som tusan. För att få plats med de konverterade maggen så tog jag bort nån millimeter från plastbiten som hup-huset sitter fastskruvat i. Det är därför de wobblar så mycket som de gör nu.

Fler förslag på åtgärder? ._.

ministry

Inlägg av ministry »

Vad är det för fabrikat på vapnet?

Vidare, köp ett nytt hus (dream army eller cyma i metall, ~7 usd från HK) och modifiera magasinen istället för själva huset. Om du behöver hjälp med att modda RS-mag kan du dra iväg ett PM till mig. Jag kan tänka mig att moddandet på huset samt att maggen inte är bra tillslipade kan ha ruckat ur huset ur rätt position så att säga, kanske även förstört fästena. Det räcker ju med en väldigt liten avvikelse för dåligt resultat.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar