AK som dubbelmatar och krossar kulor.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nissebus

AK som dubbelmatar och krossar kulor.

Inlägg av Nissebus »

Hej!
Jag sitter med en Dboys AK74m som dubbelmatar och krossar kulor. Det är ungefär varannan kula som dubbelmatar (trippelmatar ibland) och kanske var 10:e kula är krossad. Jag tycker det är väldigt intressant att meka och har skruvat isär bössan, gearboxen och pillat med hop up:en några gånger. Dubbelmatningen började då jag bytte från orginal-gummit till ett rött madbull. Då började bössan som sagt dubbelmata så jag bytte tillbaka till originalgummit. Sen dess har jag skruvat isär bössan flera gånger för att försöka lösa problemet (under ett halvt års tid ungefär. Jag har försökt googla problemet hur mycket som helst och pillat till förbannelse :P ).
Hop up-huset har jag också bytt då originalet sprack ( det var i genomskinlig plast). Nu sitter ett metallhus där istället som jag fick av en kompis. Har ingen aning om vad det kan vara för märke på det. Kan också tillägga att jag använder en H-hopup nub som jag köpte tillsammans med madbullgummit.

Kan nån hjälpa mig att klura ut vad det kan vara för fel på bössan? Det är kul att skruva och ha sig men jag vill ju gärna att man skall kunna kriga med AK:n också :roll:

Tack på förhand!

jocke83b

Re: AK som dubbelmatar och krossar kulor.

Inlägg av jocke83b »

Har en dboys ak74 jag med.
Samma fel, har bytt ut allt i gearbox samt bytt gummi till mb röda. Precpipa osv. Även h noben använder jag.
Det enda jag kan tänka mig är problemet nu är just H noben
Blir inte klok på det här.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Min UMP matar dubbla kulor på semi med low cap magasin, det fungerar dock bra med high cap. Det är dock ett problem då jag kör low cap. Men jag gissar på att magasinet trycker på för hårt.

Packe

Inlägg av Packe »

Det kan även vara så att nozzeln inte rör sig fram tillräckligt snabbt, och med detta låter 2 kulor åka in innan den åkt fram.

Det är väll det som jag kan tänka mig. (Kan inte AK även ha 2 olika längder på nozzel? Kanske kan vara värt att kolla med en lång AK nozzel?)
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

ministry

Inlägg av ministry »

Nozzle är densamma...

Vad kör ni för magasin och kulor?
Dboys interna delar är ju generellt sådär lagom roliga. Om jag får rekommendera kan ni byta ut nozzle, pistong och pistonghuvud samt motor mot dream army. Billigt och en uppgradering ni kanske bör göra ändå.

Eller köpa en cyma-box och hänga dboys-lådan i julgranen :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

p33krN

Inlägg av p33krN »

Vilka kulor använder du?

jocke83b

Inlägg av jocke83b »

Allt i Min box är utbytt mot bättre delar

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Verkar som om jag satte mitt i prick med denna tråden :P Massa folk med liknande problem.
Jag kör RS-konverterade SRC-magasin. SRC-maggen matade riktigt fint faktiskt, då sköt den som den skulle. Jag kan dock inte se nån skillnad på hur magasinen fungerar nu. De matar fram kulorna och jag hör att se åker upp i huset som de skall. Kan inte tänka mig att fjädern i magget skulle bli starkare av att man byter skal:P Magasinen går in fint i mag-brunnen vad jag kan se och känna.
Kulorna som jag använder är Green Devil .25 eller .20. Skall vara bra grejer vad jag hört och sett annars.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Jag hade samma problem i min Cyma aksu när den var ny inköpt, problemet löstes dock antingen när jag satt i en ny nozzle eller ändrade till 11.1v lipo eller att gearboxen hamnade rätt vilket den kanske inte var out of box. Har hört folk som lyckats trycka i gearboxen snett så nozzlen tar i sidan på hophuset o krossar kulor osv... Men kolla om nozzlen är skrapad på någon sida eller om gearboxen sitter snett. :D

Angående Ak nozzlar finns det fler än 2 olika längder. Vet att jag köpte en o-ring nozzle från taiwangun, där fanns de två olika nozzlar. En som kallades Short o den andra Long, ganska simpelt. Stod mått o grejer också när jag köpte min.:)
De svider när jag kissar.

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Kollade precis och nozzeln går fint in i huset. Inte en skråma på vare sig nozzle eller hus. Det är ju iofs bra, men det skulle vara gött att hitta felet. :mrgreen:

Skriv svar