Den enda sprayen vi fick tag i här i stan var biltemas, på gott eller ont så har vi chansat på att köra med den. Får se hur det går om ett halvår. Har hört folk som pratar både bra och dåligt om den. Själva har vi inte märkt av något men det är svårt att veta så här tidigt. Vad som är i biltemas spray har vi ingen aning om då dom inte har med någon innehållsförteckning! skit kass av dom.
Det ska inte vara petrolium i det och så ska det vara rent silikon, dvs inte något substitut ämne som även det skrivs som silikon. Kan inte hjälpa mer än så tyvärr.
Rörmokarspray glidex funkar fint, finns på välsorterade byggvaruhus och är i så stor flaska att den aldrig tar slut. Den har skyddande effekt för gummi i avloppsrör. Vet ej vad den kostar då jag snodde min burk av rörmokaren på jobbet
Korrekt, petrolium torkar/bryter ner o-ringar/gummipackningar över tid. Personligen tycker jag det är värt de extra pengarna att köpa specifik siliconspray, fast spelar jag i praktiken inte heller, så det kanske blir hiskeligt dyrt, vad vet jag. Åas är hobbyn redan dyr... Se som sagt bara till att smörjmedlet inte är petroliumbaserat så ska det nog gå bra.