Uppgraderingskit till tm sig 552

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
InveiN

Uppgraderingskit till tm sig 552

Inlägg av InveiN »

Tjo!

Har en helt orginal TM Sig 552 som jag skulle vilja uppgradera, men problemet är att jag inte vet vad man ska ha. Det är innehållet i gearboxen jag då tänker på.
Räcker det med bara fjäder? Eller ska man uppgradera några kugghjul också?

Är det något mer man ska tänka på? Ska man ha M100 eller M110 fjäder?

Vet i nuläget inte alls vad som finns innanför gearboxen. Men skulle gissa på att den chronar runt 90m/s

Ge gärna tips :)

Ha de gott!
Kolla in mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907

Schultz

Re: Uppgraderingskit till tm sig 552

Inlägg av Schultz »

Finns inget du "ska" ha generellt utan handlar om vad du vill få ut av uppgraderingen. Vad är det som gör att du vill uppgradera?

Utan att veta vad du är "missnöjd" med så är det svårt att rekommendera något :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

InveiN

Inlägg av InveiN »

Ursäkta :P

Det jag vill är att den skall få lite längre räckvidd när man drar iväg ett skott och även få upp rof:et en liten aning. Räcker det med att köpa en tex fjäder och byta? eller måste man köpa fler saker att byta ut?
Kolla in mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907

ministry

Inlägg av ministry »

Rof går om något ner med starkare fjäder, och starkare fjäder betyder definitivt inte längre räckvidd rakt av.
Satsa istället på riktigt bra hop (gummi, spacer) samt pipa, och se till att det är helt tätat i cylindern samt pipan/hop.

edit: Madbull v2 python är bra pipa för pengarna, och lyckas på peta i en flat-hop från prometheus är du hemma. Alt. madbulls röda med h-spacer funkar bra. Ett drömläge är ju att ligga på 90-100 med bra räckvidd, så slipper du säkerhetsavstånd. Bra tätning kommer för övrigt att öka din m/s.

Om tätningen är sådär i cylindern, kan du byta ut pistong, pistonghuvud (gärna med dubbla o-ringar) samt aluminumnozzle med o-ring.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar