matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: matar ej som den skall samt avtryckare återgår ej.
Gear timing är en myt i det här sammanhanget. Ett och samma kugg, sector gear, styr hela mekanismen och därför kan man omöjligt "tajma" en AEG-box fel.
För att testa om det är magasinen som spökar kan du testa att vända vapnet upp och ner. Då hjälper gravitationen till med matningen.
För att testa om det är magasinen som spökar kan du testa att vända vapnet upp och ner. Då hjälper gravitationen till med matningen.

Okej. då slipper jag dra isär gearboxen.
Har testat med magasinen uppochner och då får jag bäst resultat men ändå så hamnade en hel del av kulorna i magasinsbrunnen.
Andra symptom är att det låter som att bössan skjuter men sedan kommer inget. nästa skott går av som det skall sen så kan man skjuta några och det ser bra ut.
men när magasinet åker ut så rasar några kulor ut.
Har testat med magasinen uppochner och då får jag bäst resultat men ändå så hamnade en hel del av kulorna i magasinsbrunnen.
Andra symptom är att det låter som att bössan skjuter men sedan kommer inget. nästa skott går av som det skall sen så kan man skjuta några och det ser bra ut.
men när magasinet åker ut så rasar några kulor ut.
- Twist
- Sysop
Det är normalt för AEG att alla kulor inte matar. Några kulor ramlar alltid ut ur magasinbrunnen när man tar ur magasinet. Det är helt enkelt så hopup och magasin är konstruerade.

Okej.
Då låter det som att min nolltollerans till spill har gjort att jag oroat mig i onödan.
Ska dock kolla upp andra magasin, troligen plåt, samt kolla upp om det lilla spill som är kan åtgärdas med bättre kulor.
Då låter det som att min nolltollerans till spill har gjort att jag oroat mig i onödan.
Ska dock kolla upp andra magasin, troligen plåt, samt kolla upp om det lilla spill som är kan åtgärdas med bättre kulor.
- Twist
- Sysop
Det enda sättet att undvika "spill", som du uttrycker det, är att använda magasin med en "follower" (grejen som puttar upp kulorna ur magasinet) som är lika lång som kanalen kulorna matas upp i är. Sådana magasin finns inte. Jag har en gång experimenterat med att limma på förlängare på followern och det fungerade men gjorde magasinen rejält svåra att ladda.
Summa summarum: En AEG spiller kulor, så är det bara.
Summa summarum: En AEG spiller kulor, så är det bara.

Sånna magasin finns visst! Har två själv, G&G har på sina magasin.
G&G:s M4 midcaps/lowcaps 79 resp. 30 kulor matar ut alla kulor ur magasinen. Inget spill, om man inte tar ut dom innan magget är slut på kulor vill säga.
Verkar som att problemet fortfarande finns kvar.
Vänder bössan uppochneroch lägger i en kula. Men den matas ej ner till nozzeln utan bara ligger ovanpå helatiden.
Vänder bössan uppochneroch lägger i en kula. Men den matas ej ner till nozzeln utan bara ligger ovanpå helatiden.
Sitter med en m16 själv jag slängt ihop av lösa delar som har samma nossle problem. Ska fila lite på min nu så kulorna går ner ; )
Dock kanske inte nödvändigtvis på nosseln. Kan lika gärna vara att hopuphuset inte passar perfekt i vapenkroppen också.
Att kulorna ligger kvar fast än man har vapnet upp och ner och skjuter, är ganska simpelt att lösa, dvs så länge nosseln ser ut att röra sig normalt annars?
För står den still eller knappt rör sig hjälper det inte att du filar.
Dock kanske inte nödvändigtvis på nosseln. Kan lika gärna vara att hopuphuset inte passar perfekt i vapenkroppen också.
Att kulorna ligger kvar fast än man har vapnet upp och ner och skjuter, är ganska simpelt att lösa, dvs så länge nosseln ser ut att röra sig normalt annars?
För står den still eller knappt rör sig hjälper det inte att du filar.
Affärsredovisningar : http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4873
Nu kommer det igen, min fanatiska övertygelse.
Tm Mp7 spiller inte!
Min tycks peta upp sista kulan och få iväg den.
Allt annat jag provat har däremot spillt, m4:a är nog värst.
Tm Mp7 spiller inte!

Min tycks peta upp sista kulan och få iväg den.
Allt annat jag provat har däremot spillt, m4:a är nog värst.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"
Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"