Var kan jag köpa billga vapen?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
bleezer

Var kan jag köpa billga vapen?

Inlägg av bleezer »

Hejsan!
Vet ni var jag kan köpa den billigaste TM Glock 17 någonstans?
Går det att handla från utlandet och föra in utan problem eller tillkommer massa skumma avgifter och dyl.???

MVH
Magnus

Fidelis

Re: Var kan jag köpa billga vapen?

Inlägg av Fidelis »

Vet attty du kan få en we glock 17 gen 4 på strikerairsofts för 1095 om du inte är helt låst på att det ska vara tm

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

Jag köpte min TM G17 GBB på Batalj.se vilken var den enda svenska
återförsäljare (som jag hittade) av denna fina puffra...köpte även till
PGC Metal Slide and Barrel kit av dom...

dock beställningsvara så oftast e de 3-5 veckor leverans på dom...

piZ...

PHage

Inlägg av PHage »

Kolla in säljes här på forumet. Alltid min första anhalt.

grimm

Inlägg av grimm »

Arsoftbutiken tog hem en åt mej för knappt 1800 + frakt. Mantel och pipa osv kan du lugnt importera som vanligt i mitt tycke. "Skumma" avgifter som tullavgift, moms osv brukar jag räkna som 30%. Importerar du gasvapen som inte drivs på Co2, kan du dock räkna med att tullen lägger beslag på den.

bleezer

Inlägg av bleezer »

Tack för tipsen!
Jag har ställt in mig på TM Glock för att det var den som verkade mest lik en riktig och storlek efter att byta ut överbeslaget och fjäder.
Ska mest träna snabba mag-byten osv.

Ok, då antar jag att egen import är att utesluta?

Jag läste också att det finns magasin till TM glock 17 och 18 som kan laddas med CO2 också.
Är det sant?
Betyder det några förbättringar/försämringar för pistolen eller prestandan?

Necronomica

Inlägg av Necronomica »

köper du co2 magasin så går de bara att köra på co2 och inget annat.
och vad gäller import så är det bara en avgift via tullen om du beställer utanför eu, dock så alla vapen som drivs av gas kan du räkna ned att de blir beslagtagna i tullen och du kanske till och med åker på böter då de tekniskt sätt är olagliga i sverige.

måste passa på att tipsa om sidan taiwangun då jag har hört om många som lyckats få in sina gas vapen därifrån om man bara ber dem att ta bort ordet "gas" ur beskrivningen på förpackningen :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

frange

Inlägg av frange »

Med överbeslaget, menar du då manteln eller?

Om inte, så skulle jag säga att man ska vara försiktig med att köra CO2 i en picka med plastmantel (vilket jag har för mig att TM har), de går ganska lätt sönder. Har slagit sönder åtminstone två plastmantlar på Glock 19 (har för mig att ena var KWA/KSC och ena TM) - och detta med Red Gas (ja, den gamla klassiska som förbjöds) på relativt nya pistoler - och CO2 är bra starkare än gas = mer påfrestningar.

Men är det så att du tänkte byta till metallmantel så är det ingen fara på så sätt.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar