Enkel rail för JG AKs

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Martin_Gustafsson

Enkel rail för JG AKs

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Eftersom de "vanliga" rail-lösningarna till AKs inte funkar för JG AKs så bestämde jag mig att fixa en egen lösning. Det blev så himla bra och det var så löjligt enkelt att jag helt enkelt måste dela med mig av det.
Bild

Åkte till Malmö Airsoft och köpte denna: http://malmoairsoft.se/produkt/Rail-for-handguard-M4M16

Skruvade av bakre delen av kornsiktet och skruvade fast min rail. Railens hål matchar de hål som finns i plåten riktigt bra. Railen sitter så långt fram som det går.
Det viktiga här är att man köper små skruvar hos nån järnhandel som går att försänka likt de skruvar som håller fast originalsiktet. Samt små muttrar till dem. Se också till att skruvarna inte är för långa så att de inte sticker upp för långt. Skruvarna måste försänkas eftersom annars hade de legat mot eller i vägen för batteriet eller så kan du skita i detta om du har batteriet någon annanstans.
Bild
Plåten sitter inte lika bra som den gjorde med originaldelarna men detta kan undvikas genom att sätta tejp på insidan så att locket sitter tätare mot batteriet.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

ministry

Re: Enkel rail för JG AKs

Inlägg av ministry »

Trevligt bygge!

Titeln är dock lite missledande, på de Kalashnikovmodeller som JG tillverkar som är baserade på riktiga förlagor funkar de flesta railhelveten, t. ex. frontgrepp med rails och dylikt.
Men det där är nog ett välkommet knep för folk som har de där mikro-kalashnikoverna likt beta spetsnaz och dylikt, där vanliga grepp, gastuber med rails m.m. är för stora.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar