WE F226 eller KJW KP-01 (P226)..

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Ripcord

WE F226 eller KJW KP-01 (P226)..

Inlägg av Ripcord »

Hej alla!
Ny kille på forumet, och tänkte be om hjälp med en grej.
Ska köpa mig en P226 (Sig Sauer) men har lite svårt att bestämma mig för vilken.
Vad finns det för erfarenheter här på forumet om dessa två produkter?
Vilken skulle ni säga är bäst?

http://www.specshop.pl/product_info.php ... Full_Metal

eller

http://www.taiwangun.com/gas-guns/kp-01-kjw_1.html

Som ni ser på länkarna så tänkte jag köpa dom från Polen, Vad finns det för erfarenhet från det?
Är det nån av er som köpt från Polen tidigare och hur har det gått då?

//Daniel

massiive

Re: WE F226 eller KJW KP-01 (P226)..

Inlägg av massiive »

överlag är det inte helt vattentätt att beställa gasvapen utomlands, även om det kan tänkas vara en smula säkrare inom EU. Det säljs hela tiden p226:or här på forumet, kanske är en idé?

Jag har ägt två st KJW p226 och tycker att de ger ett gediget stabilt intryck. Äger dock i dagsläget en Marui P226 med metalkit, vilket är tveklöst den med bäst känsla jämfört med originalet.
När det kommer till WE:s p226 har jag endast känt och klämt på den i några minuter, min första uppfattning var att den kändes lite klent byggd, manteln kändes "tunn" på något sätt.

detta är mina 5 öre.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

WEs P226 är vad jag kan se tjockare än orginalet, därav kan det bli svårare att hitta ett bra hölster.

Recensioner på WE F226
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=1716
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

massiive skrev:Äger dock i dagsläget en Marui P226 med metalkit, vilket är tveklöst den med bäst känsla jämfört med originalet.
+1
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

NonEx

Inlägg av NonEx »

Även om WEs nyare pistoler är ett bra steg upp mot dom gamla, så är kvalitén och hållbarheten tyvärr inte helt säkra.

Jag kommer alltid, tills motsatsen är bevisad, rekommendera KJW över WE i samma modell vapen. KJW har lite sämre finish än WE, rent utseendemässigt, men den håller längre. Och KJW fungerar... och fungerar, och sen fungerar dom lite till. Det är, som jag sagt, många gånger för, workhorses. Och om man mot förmodan skulle få problem, så säljer KJW reservdelar direkt mot slutkund till schyssta priser.

Så, ja, there you have it :)

Ska du ha den att spela med och lita på, KJW, ska du bara ha den att pilla med och kanske lite plinking, testa WEn kanske, för den ser ju lite roliga ut, speciellt om du hittar den med trademarks.

Nu gick jag emot mig själv lite, men hoppas du förstår vad jag säger.

Ripcord

Inlägg av Ripcord »

Wow, tack grabbar för det snabba svaren! :D
Super verkligen..

Jag tänkte först att jag skulle köpa från polen och hoppades på lite schyssta priser men, kör nog på nån svensk butik istället..
Jag gillar WE pga av utseendet, tycker den är mest lik originalet men om det är som ni säger lite sämre kvalite på den blir det KJW istället.

Igen tack för hjälpen!

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Kan ju då inflika med att en TM i fullmetall blir dyrare än både de andra alternativen. MEN, den slår båda med hästlängder i likväl utseende/känsla som autenticitet och pålitlighet internt.
TM Är än idag en "benchmark" för pistoler (och i många fall även AEG:er).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jo, men problemet är att bygga en TM med full metal kit och upgrades etc. kräver ganska mycket pengar, tid och finlir. Det är inte enkelt att pussla ihop ett kit om man inte vet vad man håller på med. Sen så presterar ju en TM med full metal kit sämre än KJW och WE direkt ur lådan, rent prestandamässigt. Dom sistnämna är liksom byggda och avseeda för att var full metal. Men visst, vill man ha det ultimata, har pengar, tid och kunskap, why not. Jag gav upp det projektet personligen i alla fall, inget som passade mig att hålla på med.

Ripcord

Inlägg av Ripcord »

Känner ni till nån butik som säljer TM?
Hittar mest KJW och WE..

massiive

Inlägg av massiive »

TM är rätt delikata och få tag i vad jag märkt. jag hade tur som fick tag på en här via forumet till ett fördelaktigt pris. Mitt tips är att gå på en KJW. mycket bang for the buck, och de finns här på forumet.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Skriv svar