Tokyo Marui Scar - L recoil. HJÄLP!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
mSud0

Tokyo Marui Scar - L recoil. HJÄLP!

Inlägg av mSud0 »

Hej Hej, Jag fick precis hem mitt nya vapen, Tokyo Marui SCAR -L Recoil (EBB) Från shop.ehobbyasia.com.
Mitt problem är att efter jag sköt första skottet så fassnade "Bolt Hanlden"(Se bild) jag har försökt dra lite försiktigt i den fram och tillbaka men den sitter verkligen där.

Jag har mailat ehobbyasia men tänkte kolla här också ifall någon har haft liknande problem eller något tips.

Bild

Dalle

Re: Tokyo Marui Scar - L recoil. HJÄLP!

Inlägg av Dalle »

Den går inte att dra varken bakåt eller framåt? Sköt du semi- eller automateld?
Formerly known as TheDuke

mSud0

Re: Tokyo Marui Scar - L recoil. HJÄLP!

Inlägg av mSud0 »

lite bak men inte hela vägen fram..
men hittade en Teardown på youtube så kanske kan ha fixa det nu

27 september 2012, 23:25:
Dalle skrev:Den går inte att dra varken bakåt eller framåt? Sköt du semi- eller automateld?
Okej, fick "Bolt Hanlden" fixad! Dock nu har jag ett nytt problem, säkringen pajjade då efter första skottet. Kan tänka mig att den gick då den skulle spänna tillbaka "bolt handlen" och inte pallade eftersom den hade hoppat ur sitt spår. .. dum fråga, det står att vapnet klarar 8.4V, 1300mA batteri, jag har ett 8.4V 1600.. men det ska väll inte spela någon roll att mA är mer än vad som är "rekommenderat?" den tar väll bara så mycket som den klarar, så att säga?

28 september 2012, 12:03:

YEY! nu funkar den! bytade bara säkring och nu flyter den på som bara den!

Skriv svar