Någon som ägt en G&G UMG??

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
kungaron

Re: Någon som ägt en G&G UMG??

Inlägg av kungaron »

grymt!

Ja ladda upp bild =)

TAckar

z3paz

Inlägg av z3paz »

Ursäkta jag är seg :) Men här kommer en bild:
Bild

frange

Inlägg av frange »

z3paz: Ack, så soet! Fy f*n vad jag saknar min gamla trotjänare nu! :D
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

z3paz

Inlägg av z3paz »

frange: Jo den är underbar hehe. Jag har dock bara spelat med den en gång än så länge, men den va perfekt och precis som jag trott (: vet dock inte om jag ska fortsätta köra med AFGet eller sätta på en liten pinne så att säga :) Riktigt nöjd nu med att jag lyckats fästa en ljuddämpare så jag slipper köpa G&G egna till umg :D

Marcus-M

Inlägg av Marcus-M »

Ser snyggt ut! Men vad är det du har gjort med ytterpipan/slamdämparen? ser utr som en ljuddämpare?

Jag är inne på att fixa en ljuddämpare till min. Men Om man vinte vill lägga över 50 dollar på g&gs umg ljuddämpare så blir det ju lite knepigt. Jag hade en 14mm railadapter till en pistol som jag testade att limma på ytterpipan, den passade perfekt, men kontaktytan var för liten så den satt inte starkt nog... Fuderar på att svettsa fast den. är det värt det eller ska jag vara lägga mig och köpa standard ljuddämparen?

28 september 2012, 15:04:

Såhär såg det ut, inte så pjåkigt om jag får säga det själv, men tyvärr på tok för instabild med lim...

302116_552883494725320_589593449_n.jpg
Airsoft är bara ett riktigt fett FPS spel!

min presentation:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 165&t=8846

mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=11234

z3paz

Inlägg av z3paz »

@Marcus-M
Det ser inte helt fel ut och kan förstå att det blir lite instabil med bara lim. Sen om det är värt att svetsa fast den eller inte, det beror väl lite på hur mycket du har tänkt och köra med en Ljuddämpare.

Sen det jag har gjort min är skaffade en ljuddämpare från rödastjärnan till min M4 igentligen men sen upptäckte jag att jag kunde skruva av en sidolocket och trä den in över ytterpipan och sedan kläms den fast av RIS'et samt de två främre skruvarna från sidorailsen. Detta gör det lätt att ta av den samt få dit den utan större problem. Bilder kommer så förstår man kanske bättre:
Bild
Det står "U.S Marine" på ljuddämparen.
Bild
Här är vad jag menar med "sidolocket" på dämparen.
Bild
Här ser du hur ljuddämparen går in under kroppen.
Bild
Här ser du även att ytterpipan går ända fram till slutet av ljuddämparen(detta är utan den främre locket på dämparen), vilket innebär att den inte dämpar ljudet. Utan jag har den mer för syns skull.

Skriv svar