Kollegan har en gammal men oanvänd D-boys M4 som han har problem med. Precisionen har varit nästintill obefintlig sedan den plockades upp ur kartongen.
Den sprider kulorna något fruktansvärt. En går vänster, två till höger etc. Med min begränsade AEG-skill så behöver jag tips på troliga fel innan jag sliter isär den. För mig så känns det som något sitter löst och påverkar kulorna olika från skott till skott. Löst hophus? Innerpipa som rör sig?
Precisionsproblem. (D-boys M4)
Re: Precisionsproblem. (D-boys M4)
Kolla Hopgummit och se till så att buckingen sitter korrekt.
Simpelt ingrepp
Simpelt ingrepp

"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Bucking" är väl själva gummit men jag anar att du menar gummidistansen som trycker på den?
Tack för tipset.
Tack för tipset.

rensa pipan också, den kan vara full med skit redan från fabrik.
innerpipan brukar röra sig men det är kanske en halv mm eller så, lite eltape så slipper man det dock.
Annars som ovan!
innerpipan brukar röra sig men det är kanske en halv mm eller så, lite eltape så slipper man det dock.
Annars som ovan!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Mycket riktigt så vobbla innerpipan 1-1,5 mm i sidled. Detta skall åtgärdas med lite krympslang. Pipan ser dessutom hiskeligt lortig ut.
[EDIT] Pipan rengjord och fixerad. Nu går hon som en dröm. Förvisso en högljudd dröm men en dröm likafullt.
[EDIT] Pipan rengjord och fixerad. Nu går hon som en dröm. Förvisso en högljudd dröm men en dröm likafullt.