Varierande m/s efter uppgradering till semisniper

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
tobiasadler

Varierande m/s efter uppgradering till semisniper

Inlägg av tobiasadler »

Hallå alla! Tänkte slänga ut frågan här då jag stirrar mig blind på problemet.

Det är såhär att jag har nyligen uppgraderat en LMT defender4 R.I.S till en vän och problemet är:

Original (bara 6.03 pipa installerad) chronade bössan stadigt på 122 m/s

Efter uppgradering så chronar den varierande mellan 115-130 m/s

Det som är installerat internt är:
Pipan sedan tidigare är 6.03mm och 509mm lång
pistong
kullagrat pistonghuvud
bore-up cylinder (väldigt väl tätat mellan cylinder och pistonghuvud)
cylinderhuvud
kullagrad springguide
140-fjäder
ultra-tourqe gears

De e väl det jag kan tänka mig är relevant för problemet. Vi hade planer på att den iaf skulle hamna någonstans stadigt på runt 145-150 med en 140 fjäder och väl tätad, men något har jag uppenbarligen missat.
Det enda jag kan komma på är att nozzlen inte hinner fram dit den ska innan luften börjar tryckas ut då en delayer nu också är installerad på sector gear, men det känns som en för enkel lösning.
Vad ska jag mer titta på för att få rätt på problemet?

themetalpope

Re: Sv: Varierande m/s efter uppgradering till semisniper

Inlägg av themetalpope »

Är det tätt imellan cylinderhuvud o nozzle?
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

tobiasadler

Re: Varierande m/s efter uppgradering till semisniper

Inlägg av tobiasadler »

Det skulle jag vilja påstå men o andra sidan så kan jag inte lova det. Smidigaste sättet att testa det? och isåfall smidigaste sättet att täta där?

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Tobias

Testa teflontejp, tätar alltid med det, cylinderhuvudet och cylindern, alltid lika bra resultat.

Mvh
Pf
Prickskytt

themetalpope

Inlägg av themetalpope »

Jag brukar ta ur cylinder o allt sen sätter nozzlen i sitt yttre läge o trycker in pistongen samtidigt som du håller för hålet i nozzlen. Hoppas att min förklaring inte är allt för luddig:p läcker det kan du köpa en nozzle med öring i. Kostar inte många kronor.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

tobiasadler

Inlägg av tobiasadler »

Jag förstår hur du menar, ska provas!

PF: När du säger teflontejp, menar du gängtejp då? Hur menar du att man ska sätta dit det? Bara linda runt staven som nozzeln sitter på?

Mvh

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nej, sätter du teflonband ("gängtejp") där så trasslar det sig. Mellan cylinderhuvud och cylinder menar han. Nozzeln kan man inte täta annat än att man kan lägga på lite trögt silikonfett på röret. Det hjälper ett tag. Annars är det nozzle med oring (sk "air seal nozzle") som gäller.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Stygge

Inlägg av Stygge »

Är boxen tät kollar du hophuset. Se till att boxen är tät och har avslutad cykel (pistongen i främre läget och nozzle hela vägen in i hophuset) sen tar du fram ett sugrör och tejpar det koniskt med förslagsvis eltejp i ena änden. Sätt in sugröret i innerpipan och se till att det är tätt, håll för matningsröret i hopuphuset (kan vara bökigt på långa bössor) och blås i sugröret.
Går givetvis bra utan sugrör om man når att blåsa i pipan ändå men brukar vara bökigt.
Läcker det så ligger felet antingen runt 1.) gummit eller 2.) nozzle/hophus.
Om 1: Täta med gängtejp/teflontejp.
Om 2: Testa annan nozzle alt hophus. Alla nozzle lirar inte med alla hophus och vice versa, ingen aning om varför, bara att gilla läget.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Då vad jag förstår verkar det vara en kwa vi snackar om och då är det ju delad hopuphus . Vad har du för hop gummi? Dom flesta gummin sitter väldigt tajt i en kwa och kan ibland hamna fel vid installation och ge upphov till konstigheter.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Jag vill skjuta in två saker:

Använd inte gängtejp i gearboxen. Det pressas förr eller senare ut av trycket och vibrationerna och hamnar överallt i boxen.

Testa inte tätningen mellan nozzle och cylinderhuvud på det klassiska sättet med grejerna i handen, utan låt cylinder med huvud, pistong, tappet plate och nozzle sitta kvar i boxen, så att nozzlen är pressad i främre läget av tappetfjädern. Sen testar du tätningen på samma vis som vanligt, men med allt sittande i boxen. Detta för att du annars testar tätningen vid nozzelns inre läge, vilket inte är intressant eftersom skottet går när nozzeln är längst ut, så det är där man ska ha nozzeln när man testar, det brukar täta mycket mer om du pressar nozzeln med tummen mot cylinderhuvudet, så det blir missvisande.
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar