Behöver lite hjälp.
2010 köpte jag en King Arms Colt M4A1. Jag lät säljaren (Airsoftbutiken i Varberg) byta pipa (precisionspipa Guarder), fjäder (Guarder Spring SP120) och Hopup Set (Systema SYS-ZA-07-24). Allt fungerade fint i ett år, även om jag inte använde vapnet speciellt mycket. Bara lite trädgårdsskjutning, Kanske 3000 skott totalt.
Men en dag förra sommaren tvärdog den. Jag trodde först att batterierna var slut, laddade dom, men ingen effekt. Den är alltså helt död. Ingenting händer eller hörs när jag trycker på avtryckaren. Jag har inte haft tid att titta närmare på felet, men tänkte börja med det nu. Har ni några tips om vad det kan vara och hur jag ska felsöka för att hitta orsaken och åtgärda.
Tack på förhand!!!
Peter
King Arms M4 lagt av...
King Arms M4 lagt av...
Senast redigerad av 1 ajaxajax2000, redigerad totalt 0 gånger.
Re: King Arms M4 lagt av...
Samma symptom som min hade, då hade bara sladdarna till motorn lossnat.
Vet inte om King Arms kör med säkring i sina bössor annars kan det ju vara det med!
Skruva loss plattan till motorn och kolla det, ser direkt om det är fel och vad som är fel om det är där det spökar.
Vet inte om King Arms kör med säkring i sina bössor annars kan det ju vara det med!
Skruva loss plattan till motorn och kolla det, ser direkt om det är fel och vad som är fel om det är där det spökar.
Finns det någon säkring i den? Kolla så den inte har gått. Brukar sitta i en liten plastdosa nära batterikontakten.
Kolla så inte någon av motorkablarna har lossnat. Skruva av motorplattan i botten på pistolgreppet och kolla.
Edit: pucktvåa
Kolla så inte någon av motorkablarna har lossnat. Skruva av motorplattan i botten på pistolgreppet och kolla.
Edit: pucktvåa
<insert 'cool' one-liner here>
Ok, tack för tips. Jag börjar där.
Mätt batterispänningen och den verkar ok, 11 V
13 september 2012, 10:59:
Hittar ingen säkring. Varken fysiskt eller i sprängskissen.
Om jag ansluter batteriet direkt till motorn går den som f_n... Och både röd o svart sladd är ok mellan batt.anslutning och motorkontakter. Låter fint när jag mäter över dom. (svart hela tiden och röd när avtryckaren är intryckt)
Däremot ser jag att den plåten som sitter innanför dammskyddsluckan, och som täcker hop-up justeringen inte stannar i öppet läge när jag drar i ladd-handtaget. Och det ska den väl göra....? Verkar kanske vara ngt mekaniskt. Nå'nting som har fastnat nå'n stans? Någon som har några fler tips....?
13 september 2012, 11:27:
Ok, nya bud.
Plockade ihop allt igen. Och nu skjuter den som aldrig förr....????
Mycket man inte förstår här i livet....
Tack ändå för hjälpen!!!
Peter
Mätt batterispänningen och den verkar ok, 11 V
13 september 2012, 10:59:
Hittar ingen säkring. Varken fysiskt eller i sprängskissen.
Om jag ansluter batteriet direkt till motorn går den som f_n... Och både röd o svart sladd är ok mellan batt.anslutning och motorkontakter. Låter fint när jag mäter över dom. (svart hela tiden och röd när avtryckaren är intryckt)
Däremot ser jag att den plåten som sitter innanför dammskyddsluckan, och som täcker hop-up justeringen inte stannar i öppet läge när jag drar i ladd-handtaget. Och det ska den väl göra....? Verkar kanske vara ngt mekaniskt. Nå'nting som har fastnat nå'n stans? Någon som har några fler tips....?
13 september 2012, 11:27:
Ok, nya bud.
Plockade ihop allt igen. Och nu skjuter den som aldrig förr....????
Mycket man inte förstår här i livet....

Tack ändå för hjälpen!!!
Peter