Gummistopper till granat, tips?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Droopfy
Admin

Re: Gummistopper till granat, tips?

Inlägg av Droopfy »

HappyCamper skrev:Hålet måste ju gängas så tennet har något att bita i då det inte parar sig så bra med aluminium...... :D
Förslag: sätt i en stoppskruv i hålet du gängat och löd fast i den. Alternativt sätt i en skruv med skalle, lämpligen insex. Borra ett hål tvärs genom skallen och du får ett bra fäste för tråden. Det blir samma princip som när man säkrar oljepluggar mm inom motorsport.

Funkar granattypen bra annars, jämfört med en vanlig med många lopp för kulorna?

Vill föresten efterlysa en informationstråd/wiki om granater

//Droopfy

Edit: aluminiumtape kanske kan vara ett alternativ?
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

"Stopper-Stoppern" Funkade......! Inte............ Satte fast en 1mm Wire i granaten och i Stoppern...........Sköt två ggr med den innan Wiren släppte i granaten. Well.....Tillbaka till ritbordet!!!!!!

Danno

Inlägg av Danno »

Blöt toapapper

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Det jag kommit underfund med vid diverse test är ju att granaten vid avfyrning måste bygga upp rätt arbetstryck i cylindern innan stoppern ska släppa för maximalt skjutavstånd. För att uppnå detta arbetstryck så kan man ju inte peta in vad som helst för då blir ju skuren av kulor alldeles för lam.

Hålet i cylindern är 18mm och stoppern 19mm. Ett par mm ner i cylindern finns ett utsvarvat spår som stoppern landar i vid rätt montering, Det är säkert uträknat för mängden gas kontra motstånd = bästa resultat. Tape och papper har jag testat och resultatet var negativt. Däremot så skar jag till en bit gummi som var cirka 19mm i diameter och 3mm tjockt, detta funkade riktigt bra! Nu behöver jag bara skaffa en hålpipa 19mm så kan jag slå ut så många jag orkar på jobbet :)

Wire-metoden var en briljant ide' om man bortser från att det inte funkade för mig, samt att stoppern och wiren hindrade skuren en del när den lämnade pipan, så den kan jag inte rekomendera!

Skriv svar