G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Pepto

Re: G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget

Inlägg av Pepto »

Det känns olustigt att skjuta massa bulor i onödan, plus att de ju går som skit när två ska ut samtidigt.
Jag lyckas iaf inte lösa detta. Har förstört två gummin nu i frustration över trångheten då huset ska av igen och gummit fastnar där inne. Får nog prova ett sånt där madbull shark-gummi.

Jag undrar dock fortfarande; ska hopupgummits öppning vara snäppet mindre än kulornas vidd? i.e. om jag med gummit på pipan (utan hus) sakta rullar en kula genom pipan, framifrån, ska den då fastna i gummit på vägen ut? Så hade då jag trott..

Har inte haft det här problemet förr, så jag har inte reflekterat över detta tidigare.

maximillian

Inlägg av maximillian »

Vissa kombinationer av Pipa/Hophus/Gummi funkar inte helt enkelt eller är sinnesjukt svåra att få till pga tjocklek på pipa/gummi/hophus osv....( menar kombinationer av märken osv ).

Jag har aldrig vart med om att en kula rullar igenon gummit av sig självt, dock så brukar det inte krävas nåt alls i form av kraft för att få kulan att trilla igenom när man har Pipa med Gummi monterat utanför huset.

Jag undrar fortfarande om du har samma problem när allt är monterat och du har ställt hopen litegrann?

För att svara på din fråga, Ja gummit ska vara liiite trängre än kulan, då alltså på den del av gummit som är utanför pipan där kulan går in från magasinbrunnen....

Testa att montera allt försiktigt och ställ hopen en aning.
Kvarstår problemet testa ett annat gummi eller annan pipa.

Pepto

Inlägg av Pepto »

Tack för dina tips maximillian, men jag lyckades aldrig få det att fungera, så jag köpte tillslut ett par Madbull Shark-gummin.
Även de var lite väl tjocka och förjäkla trånga att pressa hopuphuset över, men framförallt hade de även en ganska mycket trängre öppning iom de små flärparna.

Nu skjuter bössan en kula i taget igen. Hoppas den chronar lika väl som innan.

Skriv svar