LMT Defender 4 S.I.R- erfarenhet? Åsikt?
LMT Defender 4 S.I.R- erfarenhet? Åsikt?
Någon som använt, känner till eller har en åsikt om den här bössan?
http://www.garderoben.se/asg-lmt-defend ... c-485.aspx
Kände på dess syskon, den vanliga LMT Defender 4, och solidare känsla har jag inte hittat sedan dess. Tung, stabil, välbalanserad, snygg finish, inget jäkla rassel. Vill köpa en, men S.I.R:en är den enda som finns just nu. Så vad säger ni? Något jag bör tänka på?
http://www.garderoben.se/asg-lmt-defend ... c-485.aspx
Kände på dess syskon, den vanliga LMT Defender 4, och solidare känsla har jag inte hittat sedan dess. Tung, stabil, välbalanserad, snygg finish, inget jäkla rassel. Vill köpa en, men S.I.R:en är den enda som finns just nu. Så vad säger ni? Något jag bör tänka på?
Re: LMT Defender 4 S.I.R- erfarenhet? Åsikt?
Föredrar själv faktiskt nog hellre SIR-versionen - bättre med railyta och ett jädrig behändigt system för att snabbt komma åt batteriutrymmet.
Sedan så ÄR den ju både snyggare (smaksak dock) och mer "taktisk".
Stabil bössa med bra finish och schyssta komponenter out of the box...
Sedan så ÄR den ju både snyggare (smaksak dock) och mer "taktisk".
Stabil bössa med bra finish och schyssta komponenter out of the box...
Har en ASG LMT Defender 16 CQB...inget fel på den bössan prestationsmässigt så...
men märkte dock när jag skulle byta ris på den att de va inget som va standard m4
prylar...
min verkade vara en kwa bössa där hophus, barrel nut gängor, nozzle m.m
var udda...för att få på nya riset fick jag byta typ allt eftersom barren nutten inte gick på min upper
så fick upper och lower bytas, där med hophus som i sin tur ledde till ny nozzle...
de va väldigt irriterande...
kanske inte är samma på den du kollar på men min var åxå en ASG...
piZ...
men märkte dock när jag skulle byta ris på den att de va inget som va standard m4
prylar...
min verkade vara en kwa bössa där hophus, barrel nut gängor, nozzle m.m
var udda...för att få på nya riset fick jag byta typ allt eftersom barren nutten inte gick på min upper
så fick upper och lower bytas, där med hophus som i sin tur ledde till ny nozzle...
de va väldigt irriterande...
kanske inte är samma på den du kollar på men min var åxå en ASG...
piZ...
-
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Tack!
Mayate: jättebra info! Var hittade du reservdelarna till slut? Jag kan nog komma att vilja byta rail till en R.I.S så småningom.
Mayate: jättebra info! Var hittade du reservdelarna till slut? Jag kan nog komma att vilja byta rail till en R.I.S så småningom.
Har en sån som jag har byggt om helt. Det är en kwa och dom gör bra grejjor. Man behöver inte byta upper eller lower för att sätta på ris , kapa bara taggarna på barrelnuten så går ett Daniel defense mk18 på utan problem och sitter stenhårt. Nytt rail till uppern kan du köpa från kwa proshop kostar 20 dollars. Har även petat i en raptor krets , modify pistong och mad bull fjäder och det gjorde jag efter ca 15 000 bul. Nozzel är i metall och behöver inte bytas. Det enda som är lite bökigt är att hitta hop gummi som passar bra. Orginal funkar kanon men kan vara svårt att hitta i Sverige. Om du har fler frågor är det bara att skicka pm, mvh Per.
En sak som kan vara värd att nämna är dock att KWAs LMT-bössor kan vara l-i-t-e kinkiga vad gäller vilka magasin som passar...
Vissa märken brukar nämligen kunna vara lite tajt att få dit i magwellen...
Vissa märken brukar nämligen kunna vara lite tajt att få dit i magwellen...
Tack för alla grymma svar. Det var just magasin som var min nästa fråga: vilka passar? Bössan är redan beställd från Malmö Airsoft, nu måste jag köpa mag och batteri.
Magpul maggen funkar prima både dom billiga 80skott samt de dyrare 120skott. G&G magg funkar också samt MAG maggen. Skulle själv rekommendera magpuls mag då dom sitter riktigt bra och inte vobblar.
På KWA's amerikanska forum finns det en jättebra tråd om vilka delar som är kompatibla med bössan. Däribland en hel tråd om vilka mag som passar. Själv kör jag MAG mag i min KWA, funkar fint (för det mesta, men de är så billiga ändå så de som inte funkat har jag gett/bytt bort).