Hej!
En kompis köpte en m4 colt för något år sen som han skulle spela med. Men när han hade köpt den så slutade dom spela så den har väl legat i 2 år kanske. Nu ska båda vi börja igen och när vi skulle testa idag så var det väldigt stor skillnad på hastigheten på kulorna. Vissa gick rakt och fort medan en del droppade efter bara 2 meter.
Någon som har någon ide om vad det kan vara`?
Lite problem med hastigheten på kulan
Re: Lite problem med hastigheten på kulan
Hopgummit har med allra största sannorlikhet torkat igen, börja med att byta hopgummit.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Om du inte vill byta hopgummi av någon anledning, testa spraya silikonspray på det! Antingen tar du ut det å spraya/lägg de i bad eller liknande, eller så testar du med att bara spraya på ett par kulor, tryck ner dom i magget å skjut!
Okej, att byta gummit kostar väl inte mycket? det är var bara arbetet som kan vara lite svårt?
Det beror på om kablarna på bössan är dragna framåt eller bakåt, bakåtdragna kablar gör att det blir lätt och dela på lowern och upper och därigenom komma åt hop-up huset enkelt för att byta gummi vilket tar någon minut bara, framåtdragna kablar kan ställa till med ett helvete i och med att kablarna kan fastna och du kan inte få av lowern och uppern och därmed måste dra sönder kontakten för att kunna komma åt hop-up huset och byta gummi.
Och ja gummi är billigt, däremot är det en hel vetenska att veta vilket gummi som passar till vilket hop-up hus och pipa samt bössa.
Och ja gummi är billigt, däremot är det en hel vetenska att veta vilket gummi som passar till vilket hop-up hus och pipa samt bössa.

Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Jaa jag tog isär den innan för att se om jag såg något och som sagt så sitter ju batteriet framme så jag fick isär den men inte mycket mer än så. Hopupen är det bara att dra ut den bakåt eller brukar dom sitta fast på något sätt? Det enda jag vet om bössan är att den är tillverkad av Colt? Det är det enda som står på lådan iaf. Colt M4a1 R.I.S. Så då är det kanske lite svårare och hitta rätt....
Edit: läste lite på kartongen och Cybergun kom fram, så det kan vara tillverkaren då...?
Edit: läste lite på kartongen och Cybergun kom fram, så det kan vara tillverkaren då...?
Hej!
Jag gissar att det är en A&K, med med en liten chans att det kan vara en Cyma.
Dock spelar det inte allt för stor roll då det handlar om att byta hop-up gummi
Nytt hop-up gummi kostar mellan 50 och 200kr. Lite beroende på tillverkare och kvalitet.
Leta på YouTube så hittar du säkert någon video på hur man byter gummit.
Jag gissar att det är en A&K, med med en liten chans att det kan vara en Cyma.
Dock spelar det inte allt för stor roll då det handlar om att byta hop-up gummi

Nytt hop-up gummi kostar mellan 50 och 200kr. Lite beroende på tillverkare och kvalitet.
Leta på YouTube så hittar du säkert någon video på hur man byter gummit.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Colt tillverkar inga AS-vapen, bara förlagan.