Finns det något intresse för påfyllningsbara co2 patroner? Jag skulle kunna sätta upp en produktion om det finns något intresse och i så fall behöver jag en testgrupp.
Gjorde 2st patroner idag. Ena misslyckades jag med men den andra visade stort potential. Har tänkt på olika lösningar ang. Påfyllning. Ska testa lite lösningar i morgon.
Borde man inte kunna fylla patronerna med gas / propan? Det vore ju ett billigt alternativ till gasmagasin. Min CO2 -picka är trevlig men går för hårt för CQB.
Det borde inte vara svårare än att dra i en GBB-ventil i toppen på en använd CO2-patron. Propan/greengas är betydligt snällare tryckmässigt så det kanske är rätt enkelt tom. Har 7mm-ventiler hemma. Ska experimentera lite vid tillfälle tror jag.
Efter ett par lättare frysskador på fingrarna kan jag konstatera att det fungerar. Fungerade inte så bra dock. Fick ut ca 4 smällar med min hk416.
Om man tar en gas-påfyllningsventil och svarvar ner den så röret/piggen sticker ut ordentligt. Sen gängar man en m5 gänga i patronen och tätar ventilen med loctite. Då ska det nog gå.
Får prova i morrn.