Dboys rk-10

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Duo

Dboys rk-10

Inlägg av Duo »

Är det någon som vet skillnaden mellan Dboys rk-10 och rk-10s?
Är båda gjorda i metall?
Tack på förhand!

Skepparn

Re: Dboys rk-10

Inlägg av Skepparn »

"s" är stål, den andra är monkeymetal
Jobbar på Röda Stjärnan

Duo

Inlägg av Duo »

Tack! Då är det den med stål man ska köra på m a o?

Welle

Inlägg av Welle »

känslan i stålvarsionen är bättre, invändigt är dom lika.
Lite finare, lite bättre

grimm

Inlägg av grimm »

Kan ju bara nämna att själva ytterpipan i stålversionen inte är stål, i övrigt är i princip allt annat stål.

Danno

Inlägg av Danno »

Det är inte bara känslan som är bättre, hållbarheten också givetvis!

grimm

Inlägg av grimm »

Ett litet varningsord om just hållbar/fasthet dock.. Var försiktig med att vika kolven. Låsmekanismen är väldigt klen och böjs gradvis mer tills den inte längre låser.. Detta kan förstås åtgärdas genom att plocka isär den, och böja tillbaka. Men då slås man av hur klent det faktiskt är, det är riktigt tunn metal, med stansade eller svetsade låspinnar.. Jag hade tanken att cnc-fräsa ersättningsdel för detta, som därmed inte vore alls mottaglig för böjning, men bössan blev såld istället. Låset funkar, men öppna och stäng kolven sparsamt, och försiktigt för att få det att funka så länge som möjligt.. Detta är ett vanligt fel på dessa bössor av diverse forum-trådar runt om att dömma.

Kanske vore värt att titta på VFC's återsläpp av deras AKMS istället, eller kanske en LCT.. Klart dyrare bössor, men också klart bättre finish och hållbarhet av dessa mekanismer, om man återigen ska tro på forum-rapporter. Frågan är vad du kan, och är villig, att betala, och vad du kräver av bössorna. Jag blev otroligt missnöjd med min RK-10S, mest för den usla finishen. Bössan var gedigen, och välbyggd och jag tror nog den håller fint för vanligt spel osv, men färgen de använder gick mej på nerverna. det sammantaget med låsmekanismen som jag fixade innan bössan såldes, fastslog det beslutet. Andra har dock varit väldigt nöjda med Kalash's produkter, så just finishen är nog mer en smaksak än nåt annat.

Skriv svar