Bössan slutar funka efter ett par skott

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hammar
Inlägg: 9
Blev medlem: fre maj 18, 2012 12:05 am

Re: Bössan slutar funka efter ett par skott

Inlägg av Hammar »

fast då brukar man känna det berömda klicket i avtryckaren när man touchar klacken i sw'n...

Märker du att det blir ett litet mekaniskt klick i avtryckaren när du trycker på den efter bössan "dött" ?

för isf så är det med största sannolikhet cutoffen som inte vill släppa släden i sw'n som skepparn säger =)

(går å fixa hjälpligt med en fil för övrigt)

Evilswede
Inlägg: 16
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:46 am

Re: Bössan slutar funka efter ett par skott

Inlägg av Evilswede »

Hammar skrev:Se till att börja i rätt ände, oavsett vad du har för motor/batteri så måste dreven vara shimmade ordentligt
så dom rullar fritt fast utan glapp. en trög gearbox är ofta källan till hög strömförbrukning.

Löd på Deans om du inte redan gjort det! Tamyia-skräpet är som en skabb-infektion i bössan!

Om du kommit så långt och problemet kvarstår så är det som sagt kanske värt att se över motor och batteri-val ;)

Jag kör med en No-name Kinamotor och M150 med standard-utväxling på dreven och jag kan springa runt
och singla en hel dag med min M150bössa med ett litet 11.1V 1100mah 20C

Gött att det verkar funka med nya batteriet dock, skulle fortfarande dubbelkolla dom andra grejorna =)
Självklart sitter det Deans i bössan så det är lugna puckar ;)
Förövrigt så funkar bössan prima nu, gearboxen har aldrig rullat bättre någonsin som den gör nu.. Tog mig nästan en hel dag för jag var så petig med shimningen. Så något problem att det skulle rulla trögt existerar inte :)

Sen så har jag hittat perfekta batterier nu som funkar prima.. 2400mAh 15C om jag inte mins fel, dock så blir motorn varm som ett as så jag ska köpa en Guarder Infinite Torque-Up motor hade jag tänkt och se om det gör någon skillnad. Visst grejerna funkar om man skjuter korta skurar men själv anser jag att bössan inte hållet måttet för drift säkerhet ;)

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Bössan slutar funka efter ett par skott

Inlägg av frange »

Köp en kinamotor istället, Guardermotorn är okej, men långt i från någon värsting - men kostar däremot som en värsting. Du får en betydligt värre motor från Ebairsoft för under $25 inklusive frakt.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Evilswede
Inlägg: 16
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:46 am

Re: Bössan slutar funka efter ett par skott

Inlägg av Evilswede »

frange skrev:Köp en kinamotor istället, Guardermotorn är okej, men långt i från någon värsting - men kostar däremot som en värsting. Du får en betydligt värre motor från Ebairsoft för under $25 inklusive frakt.
Tyvärr så såg jag detta meddelandet för sent, dock så blev det inte en Guarder motor som tur var :)
Fick bli en SHS motor med Neo magneter som låter ganska lovande för 40$ på ebay..
Ska bli intressant och se hur den motorn går och om det gör någon skillnad, eller om jag kommer så och svära över ve och förbannelser ;)

Mac
Inlägg: 63
Blev medlem: sön maj 20, 2012 8:56 pm

Re: Bössan slutar funka efter ett par skott

Inlägg av Mac »

Yarr me maties! Detta är en trådkapning! ;)

Mitt problem går lite i samma anda som trådskaparens, så gör ett försök här:

Sköt idag samt igår lite prickskytte med min bössa för första gången sen jag köpte den, (Dboys SCAR-H) Med ett 11.1V 1200mah 20C Lipo i. bara efter ett 50tal skott så blev motorn riktigt varm, alarmerande varm. Det gick och skjuta på för fullt med den, men den var fortsatt varm efter flera skott.

Det enda som är gjort med den är raptor krets, och den har ca 125m/s. Samt god shimm.

Är det bara en ny motor som behövs möjligen?

mvh

Skriv svar