Aug A1/A2 båda trasiga.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RanstadCQB

Aug A1/A2 båda trasiga.

Inlägg av RanstadCQB »

hej!

Jag köpte en Aug A1 från Classic Army och efter bara 2magg skjutna hängde sig vapnet,(tror det är avtryckaren) motorn drar inte och man kan bara trycka in avtryckaren till första seminivån. Provade då med nytt batteri och bytte säkring inget hände. Lämnade tillbaka Augen till butiken och de kunde inte fixa den( har för mig de sa det var fel på växellådan eller liknande) för den bara hängde sig igen och igen. Jag fick då välja ett nytt vapen, valde då Aug A2 och nu är det samma fel igen. Efter bara dryga 3mag går det inte skjuta igen.

jag funderar på om det är batteriet det är fel på, om det typ kortsluter sakerna i vapnet ? eller om det är jag som är kass, haha känns surt att två vapen pajar på samma sätt precis nya från butik.

Skepparn

Re: Aug A1/A2 båda trasiga.

Inlägg av Skepparn »

Vilken butik är detta?
motorn drar inte och man kan bara trycka in avtryckaren till första seminivån
Kan du förklara detta jättedetaljerat så blir det lättare, för när vapnet inte skjuter så är minsta lilla detalj viktig.

Hur drar inte motorn? Är den knäpptyst, eller försöker den jobba lite grann? Tycker det till lite i den?
Testat att köra boxen utanför bössan?
Går det fysiskt inte att trycka in avtryckaren längre än halvvägs menar du?
Klickar det i avtryckaren?
Vad använder du för batteri, ett original 8,4 NiMh?
Laddat med originalladdare?
Laddat hur länge, efter hur lång tids användande innan?
Jobbar på Röda Stjärnan

RanstadCQB

Inlägg av RanstadCQB »

Motorn drar inget alls, den är helt tyst. Batteri som används är lipo 1300mAh 7,4v

Och avtryckaren fastnat fysiskt halvvägs, går inte trycka in den mer det tar stopp.

Bobba

Inlägg av Bobba »

Det skulle kunna vara så simpelt att en boll har hamnat ivägen, det har jag varit med om ett par gånger. Det brukar vara inne i själva "avtryckar huset". Om du tar och vänder bössan upp och ned och skakar lite på den så hör du om det rasslar så är det felet. Bara att skaka tills alla BB´s kommit ut isåfall. annars kan det vara något annat på vägen till avtryckaren i gearboxen som har hoppat ur.

Iaf någon ide :)
Drakon Yastreb

Skriv svar