Dragunov AEG
-
Dragunov AEG
Vilken är den bästa dragunov AEGn?
Är det nåt att ha?
Kan man sätta in en starkare fjäder än 120m?
Vid vilken utgångshastighet får man inte lägre ha semi utan måste ha bolt action.
Är det nåt att ha?
Kan man sätta in en starkare fjäder än 120m?
Vid vilken utgångshastighet får man inte lägre ha semi utan måste ha bolt action.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
-
Re: Dragunov AEG
RS(RealSword), den finaste puffran jag äger(näst efter min CA M249).
Solid som ett spett!
Solid som ett spett!
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
Real Sword är den finaste jag sett och använt. Den ska enligt uppgift ta en 150 fjäder original och i vissa fall även levereras med denna. Cyman är ett bra alternativ för den lilla plånboken men det är två helt olika ligor, som oftast med Real Sword.
Lgt. Skalptagare
-
Jo, jag har googlat och youtubat vidare på real sworden. För många verkar den till och med helig.
Dock undrar jag en del nya saker.
Jo, när jag sett folk spela med sniper så verkar det som att det knappt handlar om nåt krypskytte. De träffar sällan och det ser inte alls roligt ut. De har dock inte spelat med så dyra snipers och dessutom är de bolt action. Hur är det då med ett bra märke som real sword samt ett vettigt sikte? Jag menar om man kör med 150m och med tyngre kulor (vet inte vad som lämpas) då borde man ju kunna känna sig någorlunda träffsäker, speciellt om den är semiautomatisk.
Dock undrar jag en del nya saker.
Jo, när jag sett folk spela med sniper så verkar det som att det knappt handlar om nåt krypskytte. De träffar sällan och det ser inte alls roligt ut. De har dock inte spelat med så dyra snipers och dessutom är de bolt action. Hur är det då med ett bra märke som real sword samt ett vettigt sikte? Jag menar om man kör med 150m och med tyngre kulor (vet inte vad som lämpas) då borde man ju kunna känna sig någorlunda träffsäker, speciellt om den är semiautomatisk.
Mina affärsredovisningar
Du är medveten om prisläget på Real Sword's SVD hoppas jag? Den är allt annat än billig att ta in, eller köpa, i sverige. Men det ska va en fin bössa. Själv nöjer jag med med en Type 56-1, då den tom är billigare än andra "top"-ak's. SVD'n är tvärt om.
För att få en bra räckvidd kombinerat med bra träffbild, vilket är det som räknas imo, måste man smälla i en TBB och ha en bra hop-up (om detta inte redan finns i RS SVD). Då ökar man chanserna att träffa på första skottet och minskar risken att fienden får nos på var man är.
Sedan om man ska spela som "riktig" krypskytt måste man ha ett satans tålamod; Hitta ett fint ställe, ligga och vänta, vänta, vänta och vänta lite till innan man smäller av ett skott. Även om man skulle se mycket fiendeaktivitet måste man kunna avgöra om skottet tar bra och "mottagaren" inte får kulan i ansiktet osv. Även om man följer säkerhetsavstånden så tar kulorna riktigt hårt ibland!
T.ex:
Jag lät min brorsa skjuta mig med min sniperbössa (boltaction) på 40 meters håll (minsta säkerhetsavståndet, bössan gör runt 150m/s med 0,40) för jag ville veta hur det kändes. Kulan tog mig precis där nacken möter skallen och jag trodde att den gick rakt igenom huvudet på mig! Hade världens bula efteråt. Han siktade mellan skulderbladen på mig, och tack vare att det INTE sitter en precpipa i geväret flög kulan lite som den ville. Jag kommer aldrig ta med den på spel förrän det sitter en ordentlig pipa i den och träffbilden ser bra ut.

Sedan om man ska spela som "riktig" krypskytt måste man ha ett satans tålamod; Hitta ett fint ställe, ligga och vänta, vänta, vänta och vänta lite till innan man smäller av ett skott. Även om man skulle se mycket fiendeaktivitet måste man kunna avgöra om skottet tar bra och "mottagaren" inte får kulan i ansiktet osv. Även om man följer säkerhetsavstånden så tar kulorna riktigt hårt ibland!
T.ex:
Jag lät min brorsa skjuta mig med min sniperbössa (boltaction) på 40 meters håll (minsta säkerhetsavståndet, bössan gör runt 150m/s med 0,40) för jag ville veta hur det kändes. Kulan tog mig precis där nacken möter skallen och jag trodde att den gick rakt igenom huvudet på mig! Hade världens bula efteråt. Han siktade mellan skulderbladen på mig, och tack vare att det INTE sitter en precpipa i geväret flög kulan lite som den ville. Jag kommer aldrig ta med den på spel förrän det sitter en ordentlig pipa i den och träffbilden ser bra ut.

"We're surrounded. That simplifies things."
Vet inte vilka klipp du sett. Men känslan jag fått av majoriteten av klipp på t.ex. youtube så är det någon snubbe som precis fått sin första bolt-action och tar ut den och spelar direkt ur lådan.
Det krävs allt från en del till väldigt mycket kärlek för att få till en vettig semi-/bolt-sniper. Att ett gevär är dyrt behöver inte betyda att det skjuter bra direkt ur kartongen.
Som Namboy sa så är samspelet mellan precisionspipa och hopgummi avgörande för att få den där fina tighta grupperingen på skott som man vill ha.
Det krävs allt från en del till väldigt mycket kärlek för att få till en vettig semi-/bolt-sniper. Att ett gevär är dyrt behöver inte betyda att det skjuter bra direkt ur kartongen.
Som Namboy sa så är samspelet mellan precisionspipa och hopgummi avgörande för att få den där fina tighta grupperingen på skott som man vill ha.
<insert 'cool' one-liner here>
-
Jag har inga planer på att köpa något sånt här inom kort då jag bara spelat i ca 3 månader. Undrar mest vad som faktiskt funkar som sniper (enl. mina definitioner). Som sagt, de jag spelat med/mot verkar inte lyckas med så mycket när DE kör med sina 2000kroners snipers. Just nu spelar jag helt tvärt om, med en AK47u och ränner satan.
Men OM jag skulle köra på nåt sätt sniper hade jag lagt ner massor av pengar på en bra en. Kanske en RS dragunov.
Men OM jag skulle köra på nåt sätt sniper hade jag lagt ner massor av pengar på en bra en. Kanske en RS dragunov.
Mina affärsredovisningar
-
- Hippie
I have a RS SVD and after taking many weapons appart I would say that it is the best semi-sniper AEG on the market today. The gearbox is sturdy and can deliver a good response, RS has even released a M170 upgrade kit. I have choosen to replace the original motor with a Ultimate Torque up, put in a MOSFET, install the M170 kit and a prec. barrell. This gave it a even crisper response and made it go a bit too fast (180-190 m/sek) so I have had to down-grade it so I actually could play with it.
I don't regret the money, it is well worth it, since I know it is a sturdy gun and I don't have to think about breakdowns or spending hrs uppon hrs on making a piece of crap doing what this gun was born to do.
The RS AK's are the best on the market, both the quality of the box and the exterior is above and beyond anything I have seen!
Only thing I'm looking for now is the RS Type97B
//Cake
I don't regret the money, it is well worth it, since I know it is a sturdy gun and I don't have to think about breakdowns or spending hrs uppon hrs on making a piece of crap doing what this gun was born to do.
The RS AK's are the best on the market, both the quality of the box and the exterior is above and beyond anything I have seen!
Only thing I'm looking for now is the RS Type97B

//Cake