Fråga om ett vapen

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
nisse7002
Inlägg: 5
Blev medlem: tis okt 17, 2017 8:25 pm

Fråga om ett vapen

Inlägg av nisse7002 »

Tjena! Undra om det här vapnet är något och ha? http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-517-cyma

Och är det en kvalite airsoft och är det en AEG? För har hört mycket bra om AEG. Och är cyma ett bra märke? Är det något jag bör veta om den?

Gidappa
Inlägg: 135
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Fråga om ett vapen

Inlägg av Gidappa »

Tjena Nisse!
Är ganska färsk själv och kan inte uttala mig om den aktuella bössan specifikt annat än den verkar ganska kass. Dock är det en AEG, det kan du se i beskrivningen eftersom den använder sig av batteri (AEG (Automatic Electric Gun) är alltså eldriven till skillnad från andra t.ex. gas eller fjäderdrivna vapen). Och att hitta en "kvalitetsairsoft" i den prisklassen ny är nog ganska kört.
Och AEG syftar bara till hur vapnet drivs inte hur kvaliteten är.

Själv har jag tagit mig tid att skramla ihop till bra grejer begagnat under lång tid och läst en massa här och glott på tusen youtubeklipp för att lära mig. På ganska kort tid lär man sig en hel del. Jag skulle rekommendera dig att ta och läsa in dig lite innan du investerar. Snabbt gjort här.

Cyma gör vad jag förstått bra ak:s och kommer själv antagligen införskaffa mig en ak74 från dom senare. Deras M4 modeller vet jag inget om men vid anblick är det där nog fel bössa för dig om du vill ha kvalitet. Verkar vara mest plast internt såväl som externt. Cyma gör bössor främst i lågbudget till mellanbudgetklassen som jag fattat det.
Tror du ska satsa på en av deras ak modeller istället isf om du vill komma undan billigt med hyfsad kvalitet. Och då får du nog lägga närmre 2000 (finns begagnade på börsen närmre tusenlappen).
Så som sagt kolla in airsoftbörsen istället. Då måste du visserligen lita på att säljaren är ärlig och inte säljer något defekt.
Sen kan du alltid söka. Finns massa trådar med tips på m4or etc..

Hade tipsat om den m4an jag själv har men den verkar inte säljas längre. Den kostade en hel del ny men jag köpte den begagnad betydligt billigare på avbetalning via börsen. Det är nog vägen du ska gå om du har en begränsad budget som jag.

Annars läs den här tråden, den är nyttig - [urlhttps://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=117&t=496][/url]

Lycka till! Hoppas du hittar en bra bössa!

nisse7002
Inlägg: 5
Blev medlem: tis okt 17, 2017 8:25 pm

Re: Fråga om ett vapen

Inlägg av nisse7002 »

Okej så ska alltså inte köpa en M4 från Cyma. Okej då lärde jag mig något nytt! Har trott att AEG var ett märke haha.. Aa kolla på lite begagnat på tradera idag men inget som fann intresse för mig. Men den här då? Tycker den värkar rätt vettig eller har jag helt fel?http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19
Har hört mycket bra om deras aks men har inte hört så mycket om deras M4, vill helst ha en M4, men tycker den jag länka såg bra ut och sen får jag hoppas den presterar bra men det kanske nån här kan svara på. Hur hittar jag airsoftbörsen? Kan du länka?
Aa okej tack ändå. Ska läsa den! :D
Och har en till fråga, om du har någon enfarenhet från taiwan gun, vad betyder UPS courier och vad gör det? Samt DPD courier? Tack så mycket och önskar detsamma när du ska leta en bra ak74 från CYMA! :)

Väldigt bra forum för airsoft! Stor tumme upp för det

Gidappa
Inlägg: 135
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Fråga om ett vapen

Inlägg av Gidappa »

Det behöver inte vara fel på alla m4or från Cyma men den du länkade till verkade inte vara något vidare. Och den du länkar till nu kanske du vet inte är en m4a? Men skitsamma, så länge du gillar looken på bössan så är den ju rätt för dig. Vill du ha kvalitet kan du nog direkt utesluta allt under tusenlappen (mer faktiskt) när det gäller karbiner som jag fattat det.
Finns massor med folk här som kan tipsa dig om bra m4or i olika prisklasser. Finns massa trådar om du bara bläddrar runt lite. En ganska vanlig fråga. Det underlättar om du skriver ut vilken prisklass som gäller. Men dom bössorna du länkar till är ganska lågbudget så tror fortfarande du ska göra som jag om du har begränsad budget men vill ha en bra bössa. Spara eller kör begagnat. Det lär löna sig i längden. Jag Väntadede 3 månader innan jag fick hem min och jag ångrar det inte en sekund. Riktigt nice när jag hämtade den på posten.
Airsoftbörsen är en väldigt bra grej, glöm tradera. Sök för att komma med, läs mer här - https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 159&t=2535 det är lite väntetid efter du sökt innan du får tillgång dock.

Så hade jag varit du så hade jag sparat ett par månader och köpt något riktigt fett om du redan vet att airsoft är din grej.

UPS är en budfirma. Så det handlar om hur du vill ha det levererat. Hämta på posten eller få hemkört typ.

Eller hur! Riktigt bra forum! Har lärt mig massor och fått sjukt mycket hjälp av folk här!

nisse7002
Inlägg: 5
Blev medlem: tis okt 17, 2017 8:25 pm

Re: Fråga om ett vapen

Inlägg av nisse7002 »

Nä såklart är det inte alla m4. Det vet jag, tycker den liknar en ak74u. Aa blir nog å spara lite pengar så köper jag ej bra bössa, Prisklassen just nu är 1000kr som högst. Men får nog spara upp till 2000-2500 haha :) Aa ska kika nu på airsoft börsen! Ska följa dina tips och vänta och spara och kolla runt på begagnat!

Skriv svar