Ska precis börja spela igen i en ny stad med ett nytt lag efter ett uppehåll på en fyra-fem år. Min gear har legat i en (rumstempererad) källare hela denna tid, och jag funderar på om och vad som kan ha rasat/torkat/whatever under den tiden. Vill gärna att den ska funka hyfsat felfritt på första spelet. När jag lirade innan så var det en i laget som tyckte det var kul att meka, så jag har alltid bara lämnat över allt till honom som servat och fixat allt åt mig. Därför har jag jäkligt dålig koll själv på hur saker och ting hänger samman. Därför tänkte jag kolla lite med er hjälpsamma själar!

Bössan funkade felfritt vid senaste spelet, som ju dock som sagt var i andra ändan av decenniet. Men finns där saker och ting som blir dåligt bara med tiden? Saker som ska bytas ut eller smörjas in? Jag förmodar att batterierna är toast och borde köpas nya, eller? Fjädrar och liknande, hur bra klarar de sig?
Har en kinabygd G36:a, men kan för allt i världen inte komma ihåg märket trots ivrigt letande.
Mycket tacksam för svar!