A&K M249 uppgradering
-
A&K M249 uppgradering
Tricket med A&K/CA M249:or är ju just hopen.....
Får man till det bra så är dom grymma i räckvidd och tillräckligt bra precision, men det gäller ju att få till kombinationen med gummi/hop hus och skaver.
Har en själv, och allt som oftast blir AK5:an kvar i Camp eller safen, för vem vill inte ha 2500 kulors mag?
Får man till det bra så är dom grymma i räckvidd och tillräckligt bra precision, men det gäller ju att få till kombinationen med gummi/hop hus och skaver.
Har en själv, och allt som oftast blir AK5:an kvar i Camp eller safen, för vem vill inte ha 2500 kulors mag?
Re: A&K M249 uppgradering
Tack för alla tips ska som ni sa så ska jag först testa hur vapnet går innan jag byter något.
@Darksin
Hur ska man dremla upp hop up huset?
Hur ska man dremla upp hop up huset?
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Formulerade mig lite dåligt, finns två sätt att dremla på hophuset för att få det att mata bra (billigare än att köpa ett ca hus iaf), och det är att antingen slipa ner skåran som håller fast huset mot gbn,någon mm och genom detta få ner inmatningshålet mot magasinmatningen! Eller så gör man inmatningshålet större,, det var vad jag var tvungen att göra för att få min m249 att mata överhuvudtaget med guarders genomskinliga (eller vilket aftermarket gummi som helst!)
Okej tack för hjälpen
Du verkar kunna dina M249 är inte så van vid just den.
Om man får väldigt dålig m/s och det förmodligen är i hop/nozzle vart fixar man det lättast, nytt gummi och nozzle är på G, men är det något annat som kan vara felet?
Du verkar kunna dina M249 är inte så van vid just den.
Om man får väldigt dålig m/s och det förmodligen är i hop/nozzle vart fixar man det lättast, nytt gummi och nozzle är på G, men är det något annat som kan vara felet?
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Haha! Säg någonstans där m249an inte läcker som ett såll! Men kolla cylinderhuvudet om du fortfarande har kvar silikonringen, den tätar.. ja, ingenting. Ersätt den med random o-ring så kommer du få bättre ms. Sen så töj pistonghuvudets o-ring och smörj cylindern, gör du allt detta så kommer du få en bump i ms på minst 10ms.
Jag fick en bump från 100ms till nästan 130ms efter jag gjort det där och bytt gummi
Jag fick en bump från 100ms till nästan 130ms efter jag gjort det där och bytt gummi

Är intresserad av att skaffa MAG 2500 bb boxmag och undrar en sak.
Styr man motorn manuellt med en tryckknapp, alltså den matar inte fram kulor automatiskt ?
Lite OT nu, men någon som vet om man kan få tag på riktiga bärhandtag och benstöd, var i så fall och skulle dom passa ?
Styr man motorn manuellt med en tryckknapp, alltså den matar inte fram kulor automatiskt ?
Lite OT nu, men någon som vet om man kan få tag på riktiga bärhandtag och benstöd, var i så fall och skulle dom passa ?
Mag magasinen matas med.en pressureswitch.
Skulle det gå att låsa denna tråden och hänvisa till m249 tråden som ligger under Artiklar. Blir lite grötigt annars. Tack.
Så jag måste trycka på switchen varje gång jag hållt in avtryckaren och sen släppt den ?Genocide skrev:Mag magasinen matas med.en pressureswitch.