A&K M249 uppgradering

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Murat93

A&K M249 uppgradering

Inlägg av Murat93 »

Hejsan alla airsoft spelare jag har nyligen köpt en A&K M249 MK2 AEG och jag skulle gärna vilja veta om jag behöver byta något typ prec pipa, interna delar? Eller duger vapnet med orginal delarna?
PS Jag har ej fått bössan än.

Kalle

Re: A&K M249 uppgradering

Inlägg av Kalle »

Prova den först. Går den bra så finns det ingen anledning att byta något förrän det går sönder.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

harlekin

Inlägg av harlekin »

täta hoppen och kör med vettiga kulor i magget så är det en bra bössa. Sen precpipa och så är du på "jättenice bössa"
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Darksin

Inlägg av Darksin »

Nytt hophus eller dremla orginalet om det är matningsproblem.
Nytt hopgummi (guarders genomskinliga funkar galant!)
En längre hopnub (kabelstump funkar med)
1.5 mm kablage
Detta är väl sakerna som bör göras på a&ks m249.
Sen finns det grejer som är mindre nödvändiga,en ack så sköna, typ:
Element max speed el ultra torque motor
Precpipa (dock ej lägre än 6.02 om du inte vill spendera massa pengar på dyra bbs)

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Meningen med en understödsbössa är väl ändå understöd som det står i namnet, man vill ha en bra sprdining för att trycka ner fienden och en precpipa i en sådan bössa är bara slöseri med pengar enligt min mening.
Kör med original pipa i min M249 och ska börja köra blandat 0.25 och 0.28 för en så bra spridning som möjligt, man sitter inte och skjuter prickskytte med en understödsbössa direkt ( i alla fall inte i verkligheten).

Men som de skriver ovan mig prova bössan först och går den bra finns det ingen anledning till att slänga pengar på uppgraderingar förrän något går sönder i den, vilket det förr eller senare kommer göra.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

harlekin

Inlägg av harlekin »

spridningen får man till genom att röra på bössan. Man vill inte ha en bössa som sprider som gödselspridare, det är dock en överdrift. ;)

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Jo jag förstår dig men själv så tycker jag det är att slänga pengar i sjön om man köper en precisionspipa till understödsbössa, spridningen är marginell från original till prec när det gäller just understöd det är annorlunda på tex en M4:a eller prickskyttegevär för att det är helt olika spelstilar.

Men som sagt det är min åsikt och inget jag försöker tvniga på någon :)

Skulle rekommendera att chrona vapnet så fort du hinner för att kolla utgångshastigheten, min G&P M249 Para gjorde 125 m/s med 0.28 kulor vilket är lite väl högt i och med att säkavståndet blev ca 25 m.
Enligt min mening så täta hoppen ifall det behövs, kanske köpa nytt gummi och svagare fjäder beroende på hur hårt bössan går.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Darksin

Inlägg av Darksin »

Meningen med en Precpipa (i understödskanonen) är inte direkt för att få en tätare träffbild, utan mer för att få en bättre räckvid, vilket jag finner viktigt i en understödsbössa, då rekommenderar jag runt 6.04mm, men självklart kan man gå lägre om man vill, fast det är onödigt.

harlekin

Inlägg av harlekin »

Har just nu en CA m249 med 6.04 precpipa. Skitbra räckvidd... ;)

Darksin

Inlägg av Darksin »

Har själv en a&k m249, 6.04 km pipa, hygglig räckvid, effektiv på 70-80m :)

Skriv svar