Tjo. Köpte för knappt en vecka sen detta sikte från WGC, och det kom idag (rackarns fort med tanke på billigast möjliga airmail), men jag upptäckte att det inte följer med några linsskydd till deras version.
Då jag sett att det gör det från andra tillverkare, eller iaf vissa, så undrar jag om det går att finna dessa lösa nånstans? Jag har tittat lite hos WGC, ehobbyasia, osv men hittils inte funnit något som verkar passa. Diametern verkar va 28mm iaf..
Nån som har ett bra tipps? Skulle va ypperligt att ha något som skyddar vid förvaring och transport.
Gummi-linsskydd passandes G&P Aimpoint T1 replika?
Re: Gummi-linsskydd passandes G&P Aimpoint T1 replika?
Bygga egna linsskydd kanske?
Re: Gummi-linsskydd passandes G&P Aimpoint T1 replika?
Risken finns.. Men då blir det nån tråkig tygpåse eller nåt.. Har sökt som en dåre under kvällen igår, och jodå, det finns aimpoint sk. "bikini lens covers". Men som vanligt finner jag bara dessa i amerikanska vapenrelaterade-nätbutiker, som som vanligt vägrar skicka nåt alls utomlands.. Hittar inte inom europa, inte ens på midway sverige.
Så fler mer konkreta tips och råd vore välkomnade!
Edit: Ser man på.. Tog kontakt med Aimpoint nere i Skåne för att få reda på vart man kunde köpa dessa i Sverige. De sa att de flesta svenska jaktbutiker borde ha hemma, men sällan har dem listade på sin hemsida. Nyss fick jag ett nytt email från Aimpoint där de bad om min adress, så skulle de skicka mej ett linsskydd. Det hör inte till vanligheterna, och uppskattades ju självklart.
Så fler mer konkreta tips och råd vore välkomnade!
Edit: Ser man på.. Tog kontakt med Aimpoint nere i Skåne för att få reda på vart man kunde köpa dessa i Sverige. De sa att de flesta svenska jaktbutiker borde ha hemma, men sällan har dem listade på sin hemsida. Nyss fick jag ett nytt email från Aimpoint där de bad om min adress, så skulle de skicka mej ett linsskydd. Det hör inte till vanligheterna, och uppskattades ju självklart.