Behöver hjälp ang. G36C modellerna.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Alexandererer

Behöver hjälp ang. G36C modellerna.

Inlägg av Alexandererer »

Funderar på att köpa ett nytt vapen nu till våren. Är ruskigt sugen på G36C modellen men finns ju ett antal olika av dom. (Har mestadels kollat på rödastjärnans hemsida)

S&T Umarex Heckler Koch G36C är en av modellerna jag är intresserad av och den andra är SRC G36C Gen III. Men vet inte och kan inte hitta någon jämnförelse mellan dessa två? Är det någon skillnad på dessa? Mer än att den ena kostar en hundring mer?

Finns det nån annan modell av den som är bättre/skönare? Vill gärna att priset stannar runt 2k. :D

(Är fortfarande relativt ny till airsoft så kan bara grunderna typ haha)

Eadcruzher

Re: Behöver hjälp ang. G36C modellerna.

Inlägg av Eadcruzher »

S&T har EBB (som går att ta bort) och en lätt modifierad gearbox men med quick change fjäder. Modifieringen är för att dom använder en microswitch istället för ordinarie el-system, men det gör tyvärr så att en ASCU inte fungerar i boxen.
SRCs är standard V3 gearbox.

Efter att ha ägt en Classic Army, klämt på en JingGong och nu äger en S&T så hade jag köpt en S&T till alla dagar i veckan.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Alexandererer

Inlägg av Alexandererer »

Aha okej tack får infon och tips :)

ohman

Inlägg av ohman »

Håller med om S&T, tre av fyra G36 hemma är av den modellen :) Men med detta sagt så är inte SRC Gen 3 ett dåligt val heller. De har en annan hop up och överlag bra kvalitet både på utsida och insida. Saknar dock snabbt fjäderbyte.

Skickat från mobilen, ner om ursäkt för eventuella autocorrects :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar