Hej!
Jag har en dboys m4 som jag har satt ny växel låda i och nytt hopgummi (mad bull)
Men när jag skjuter så sprutar det ut flera kulor per skott, rinner även ut kulor ur pipan.
Någon som kan ha en aning om vad det är för fel?
Tack på förhand!
matar fel
-
Re: matar fel
Byt gummi, skaffa ett med tightare läpp. Finns ett madbull på rädastjärnan som är till för dubbelmatning. Tror även madbull röd är bra för det
Jag har ett madbull thunder blå i nu som är helt nytt :/
Skaffa ett g&g grönt eller ett madbull rött, de är bra mot dubbelmatning. Om du vill försöka fixa det du har så dra gängtejp runt gummit uppe vid läpparna för att styva upp det.
-:Skogsfrisk:-
I ett sånt här fall är det dumheter att börja byta gummi för att få till matningsproblem, man ska inte behöva köra ett styvare gummi för att bli kvitt dubbelmatning, det man gör då är att strypa flödet och således dämpa matningen från magasinet. Det är bättre att trimma luckan nozzlen lämnar för att optimera så slipper man problem längre fram.
Se över mekanismen och kolla så nozzle får den tid den ska ha inne och inte mer än så. Har du en delayer clip på sector-gearen? Vad är det för gearbox du stoppat i? Hur ser det ut i magwellen när du skjuter semi, stannar nozzlen ute eller inne, eller olika varje gång?
Blir det nån skillnad beroende på vilka magasin du kör? Beroende på kulvikt? Vad händer om du skjuter semi? Vad händer om du skjuter auto?
Jag hade testat ta bort eventuell delayer clip, därefter filat nån millimeter i framkant på tappet plate så nozzlen tar sig längre fram, ger samma effekt som att byta gummi fast lösningen är permanent och kommer inte komma tillbaka nästa gång nån stackare håller på skruva.
Se över mekanismen och kolla så nozzle får den tid den ska ha inne och inte mer än så. Har du en delayer clip på sector-gearen? Vad är det för gearbox du stoppat i? Hur ser det ut i magwellen när du skjuter semi, stannar nozzlen ute eller inne, eller olika varje gång?
Blir det nån skillnad beroende på vilka magasin du kör? Beroende på kulvikt? Vad händer om du skjuter semi? Vad händer om du skjuter auto?
Jag hade testat ta bort eventuell delayer clip, därefter filat nån millimeter i framkant på tappet plate så nozzlen tar sig längre fram, ger samma effekt som att byta gummi fast lösningen är permanent och kommer inte komma tillbaka nästa gång nån stackare håller på skruva.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
Tack för svaren!
Har satt i en dboys v2 låda iden nyligen.
Har satt i en dboys v2 låda iden nyligen.
-
Kan anledningen till dubbelmatning vara för kort nozzle? För min är nämligen avsågad lite och personen som gjorde det kanske tog bort för mycketAcepalm skrev: Se över mekanismen och kolla så nozzle får den tid den ska ha inne och inte mer än så.

Ja oja, definitivt!
-GU06
They who dine on lost souls know only hunger