Motor tips??

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Dudde

Motor tips??

Inlägg av Dudde »

Hejsan, jag har en Dboys AKS-74U med 100 fjäder, har en gammal motor som nu inte längre orkar dra en 100 fjäder ens :)

letade efter samma motor jag har i min lite större bössa en Magnetar-Ultra magnet High Torque Motor (Short axel)
Men den går inte att hitta längre, har letat och letat men har börjat spana in på CA's motorer.

och då tänkte jag höra med er som har erfarenhet av dessa motorer om de är nåt att ha?

med vänliga hälsningar Emil =)

Dudde

Re: Motor tips??

Inlägg av Dudde »

har du nån länk man kan få? tack på förhand

Stygge

Inlägg av Stygge »

Dboys vanliga gråa med blå kinatext brukar prestera riktigt bra och kostar typ gratis begagnade.
Annars som nämns ovan.

CA's motorer har tidigare varit skit men vågar inte uttala mig om de bättrat sig. Har ett par CA motorer som används i nödfall, de är slöa och låter och tjuter utav bara …

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Nja jag måste nog säga att den grå dboys-motorn är bland det sämsta också. Jag har skänkt och slängt flera sånna, har ett par liggande nu som verkligen är jättedeppiga. Cymas originalmotor däremot, den är grejer den.
Jobbar på Röda Stjärnan

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

SHS motor?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Har Dream Armys Hi Torque motor i min Masada. Fanastiskt fint fungerar den. Kör med 120-130 fjäder i min bössa. Mkt rapp! Rekommenderas.

Köpte den från khmountain. Där har du mkt delar från dream army till fina priser.

Blackinsv

Inlägg av Blackinsv »

jag är riktigt nöjd med ICS Turbo 3000 motorer!
ICS M4 USER

frange

Inlägg av frange »

Ebairsoft's X-High tech motorer är grymt bra annars, kostar typ 25-30 dollar inklusive frakt, totally worth varenda öre.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Element high-speed blå.
Inte behöver man en high-torque motor för en 100 fjäder.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Det som e najs med hitorque e ju att den e lite rappare på första skottet, medan hi-speed har en högre hastighet efter nån sekund på automat.
Så kör man semi/burst så är torque att föredra, i min bok iaf :)

Har haft goda erfarenheter av X high techs röda torque motor, både lång och kort modell.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar