Ytterpipa m4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
grimmy
Inlägg: 8
Blev medlem: tor sep 25, 2014 3:14 pm

Ytterpipa m4

Inlägg av grimmy »

Tjäna. Tänkte korta ner en av mina m4or (en aps asr) mitt problem är att min ytterpipa, sitter fast med en barrelnut? Som keymoden sedan varit skruvad i. de freefloatsrna som jag hittar verkar inte riktigt fungera på samma sätt. Vad behöver jag för att det ska gå ihop?
Bifogar bilder på mina htterpipor samt min barrelnut, och en bild på kittet jag vill ha dit

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av ohman »

Kittet innehåller en ny barrelnut som är avsedd för det rail du köper (de två ringarna uppe till höger på bilden). Inga problem. Du byter ut din nuvarande mot det som följer med det nya railet.

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

grimmy
Inlägg: 8
Blev medlem: tor sep 25, 2014 3:14 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av grimmy »

Nja dom två trycker inte fast ytterpipan, det är det som är problemet. Dom låser fast risen men man kan fortfarande dra ytterpipan rakt igenom

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av Oiric »

Kan du länka till kitet du har köpt / tänker köpa?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av ohman »

Ringen längst till höger ska låsa pipan. Gör den inte det så är det antingen konstiga dimensioner på pipan eller ringen.

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

grimmy
Inlägg: 8
Blev medlem: tor sep 25, 2014 3:14 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av grimmy »

Eller så är det så att på den jag har så är det två av samma ring... dvs den som låser raset

grimmy
Inlägg: 8
Blev medlem: tor sep 25, 2014 3:14 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av grimmy »

Ska göra ett försök att tillverka en bricka som man kan lögga emellan muttrarna som på så sätt klämmer fast

grimmy
Inlägg: 8
Blev medlem: tor sep 25, 2014 3:14 pm

Re: Ytterpipa m4

Inlägg av grimmy »

Löste problemet med en metallbit, en dremmel och en vinkelslip. Tillverkade en bricka som låser fast ytterpipan

Skriv svar