Lim till flat hop mod
Lim till flat hop mod
Skall limma fast pathen på pipan, men loctite snabblim fäster inte. Vad bör jag andvända istället?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Lim till flat hop mod
Det är nån form av R-hop, ja? Vad är det för material i patch respektive pipa?

jag använder mig alltid av Loctite "Super Glue"
- Twist
- Sysop
Vid närmare eftertanke... Någon form av cyanoakrylat ("superlim") borde vara det bästa, dvs det du redan har försökt använda. Fäster inte det så vet jag inte vad som gör. Har du väldigt varmt där du jobbar? Jag har noterat att vissa typer av lim härdar långsammare när det är varmt. Funkar limmet att limma andra saker med? Det skulle ju kunna vara limmet som är dåligt på något sätt.

Helt ny tub superglue (precision). Varmt ca 20 grader. Får väl prova igen med en fläkt bredvid.
Patchen är silcon, känns det som. Pipan är en delta strike 6.23.
- Twist
- Sysop
Prometheus Delta Strike 6.20? Det är vad jag hittar när jag söker på Delta Strike 6.23 i varje fall men jag har aldrig sett en i verkligheten. Den är av mässing men har en "hemlig" beläggning enligt beskrivningarna på diverse webshoppar. Det skulle kunna vara beläggningen som spökar. Den ser även ut att vara lackad precis där hopupfönstret sitter. Även det kan spöka.

6.20 stämmer. Har filat lite föratt få bort "Lacken" men ser ut som om det är en solid plast aktigt istället.
- Twist
- Sysop
Där har du nog svaret, tyvärr. Det kan vara nån form av teflonliknande beläggning och då kan man behöva speciellt lim.
Edit: Här är en som har lyckats hitta något som funkar. Verkar vara något slags tvåkomponentslim.
Edit: Här är en som har lyckats hitta något som funkar. Verkar vara något slags tvåkomponentslim.