Hallå alla glada airsoftare, var ett tag sen jag fick lov att skriva i denna delen. Men jag har kommit till en dead-end och behöver er expertis!
Det är nämligen så att jag hade extrem läcka i bössan (VFC MK18 mod 1) på senaste spelet (35-45m/s med 0.28), så jag bestämde mig för att
byta min stock VFC hopup (genomskinlig plast, med standard kugghjulsmodellen) till ett nytt. Kikade runt en del på nätet och kom fram till att
Elements Pro-Win kopia såg lovande ut. Fick hem den tillsammans med ett Maple Leaf 70* gummi och en H-nub.
Slänge ihop allt och upptäckte genast att bössan läckte ännu mer, men denna gången genom feed-tuben på hopen. Så jag förstod direkt att
jag behövde en lång nozzle. Så beställde en Dream Army M4 long nozzle och satte dit den.
Nu till mitt problem;
Vilket gummi jag än sätter i, så är det riktigt trångt för kulan att ta sig förbi läpparna, vilket gör att den knappt skjuter alls, eller med väldigt dålig trycka. Kör jag torrskjutning så är det snortätt vid feed-tuben och det är bra tryck vid pipfronten. Jag har kikat lite på denna videon https://youtu.be/156t4FrN2KA?t=7m7s
Och det känns som detta kan vara problemet, men det skumma är att det är likadant med det gummi jag hade i gamla hopen också. Som går in fint och är i linje med C-clip cutouten.
Min pipa är en noname precpipa, den är chromefärgad och på den står det "Precise 6.03x300mm".
Jag hoppas någon av er har haft samma problem/ har en lösning! //vallin
Matnings/skjutproblem med Element Pro-Win Hopup kopia
Re: Matnings/skjutproblem med Element Pro-Win Hopup kopia
Jag har den hop uppen i en bössa. För mig så fungerade den inte alls i den bössan jag köpte den till, vilket gjorde att jag bytte ut den till en airsoftpro hop up istället. Sen när jag skulle slänga ihop en Frankenstein av lösa delar så provade jag den i den bössan och då fungerade det perfekt. Så jag vet tyvärr inte vad problemet är, men om jag skulle gissa så är det antingen passform mot ytterpipan eller kroppen som är problemet. Är nästan säker på att det sitter ett blått madbull gummi i den.
-:Skogsfrisk:-
Jo jag är nog nästan säker nu att det är ytterpipan i kombination med för tjock gummi som är boven.
Har borrat med en 10mm borr i hophuset och kommer korta ner längden på pipan som sitter i hopen för att få dit c-clippet.
Har lyckats få den skjuta någorlunda och mata korrekt då jag drog ut pipan och gummit nån mm från botten av hophuset.
Får jag det inte att bli bra och tätt köper jag nog en annan hop, då denna modell verkar ha mycket problem allmänt, Element som Pro-Win.
Har borrat med en 10mm borr i hophuset och kommer korta ner längden på pipan som sitter i hopen för att få dit c-clippet.
Har lyckats få den skjuta någorlunda och mata korrekt då jag drog ut pipan och gummit nån mm från botten av hophuset.
Får jag det inte att bli bra och tätt köper jag nog en annan hop, då denna modell verkar ha mycket problem allmänt, Element som Pro-Win.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
-> Vapen. Jag tyckte inte att det var en nybörjarfråga.

Kan rekommendera Madbulls ultimate hop. Samma konstruktion, men fungerar 
Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Tack för alla svar, men jag kommer nog troligtvis montera tillbaka alla mina gamla delar och försöka få dom täta istället.
Får fixa nytt framöver, och blir nog lite mer kvalitetsprylar då!
Får fixa nytt framöver, och blir nog lite mer kvalitetsprylar då!