Mekade isär min JG G36C idag för att byta samtliga inre fjädrar och cutoff lever, då bössan betett sej allmänt knepigt med semi/auto och hakat upp sej då och då.
När allt var ihopsatt, bössan provskjuten och allt fungerande, märker jag att det ligger en liten fjäder kvar på bordet.
Jag hade inte ork att skruva isär allting igen, och då allt fungerar kan jag inte förstå var den lille rackarn kom ifrån.
Knäppte ett kort som jämförelse:
Den första är alltså fjädern för tappet platen, den andra från switch assemblyt, den tredje tror jag hör till cutoff levern, men den fjärde vette fasen. Den är alltså mycket tunnare och aningen längre än nummer 3.
Jag känner igen den, men vad är den till för?
Överbliven fjäder efter boxmek (JG G36)
Re: Överbliven fjäder efter boxmek (JG G36)
Sistaskott-spärrens knapp i varbygeln?
Sistaskottspärrens knapp i varbygeln har jag limmat på plats, dens fjäder är borta sen länge länge. Det var en bra gissning dock
Kikar man i spring sets som detta eller detta, så finns både den tjockare och den tunnare fjädern med.
Kan den tunna vara till säkringen, som mekaniskt spärrar avtryckaren (utanpå boxen)?

Kikar man i spring sets som detta eller detta, så finns både den tjockare och den tunnare fjädern med.
Kan den tunna vara till säkringen, som mekaniskt spärrar avtryckaren (utanpå boxen)?
Kommer den överblivna fjädern från det nya fjäderkittet, skulle jag säga att det är fjädern till cut off levern på en V2 låda. V3 använder mycket riktigt den grövre varianten.
Det är ett unisex springkitt m.a.o.
Det är ett unisex springkitt m.a.o.
Kittet från taiwangun användes, ja.
Jag är böjd att hålla med Cpt. Kan inte se en annan förklaring än att chipsfingrarna rivit ut den tunna fjädern ur påsen då de andra skulle monteras.
Skönt att veta att (troligtvis) inget saknas i lådan iaf. Och vad de olika fjädrarna har för funktion, förstås.
Jag är böjd att hålla med Cpt. Kan inte se en annan förklaring än att chipsfingrarna rivit ut den tunna fjädern ur påsen då de andra skulle monteras.
Skönt att veta att (troligtvis) inget saknas i lådan iaf. Och vad de olika fjädrarna har för funktion, förstås.

-
Tror såhär:
Nr4 Cutoff fjäder.
Nr3 fjäder till safespärr.
Nr4 Cutoff fjäder.
Nr3 fjäder till safespärr.