trasig KWA defender 4 ris

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
FnuK

trasig KWA defender 4 ris

Inlägg av FnuK »

Som rubriken lyder har jag en trasig defender 4 r.i.s och vet inte riktigt vad felet är.

Den låter som en skruvdragare just nu så jag misstänker att det är dreven eller pistongen som kanske är kass
när jag trycker av så är det bara motorn som låter och det kommer ingen luft.

Jag driver den med ett LiPo 11.1v batteri som combatzone rekommenderade mig när jag köpte den för ett år sen.
nu sist jag kollade så står det att de rekommenderar att pistongen ska bytas ut innan man sätter ett 11.1v batteri i den.

Ska jag lämna in den hos dem och låta de kolla över den och hoppas på att det inte kommer kosta mig en förmögenhet ?
Eller har ni något förslag som kan hjälpa mig? :oops:

Spawder

Re: trasig KWA defender 4 ris

Inlägg av Spawder »

Har samma bössa från combatzone.
De sa till mig att pistongen kommer att gå och det va bara att lämna in den så byter de ut den kostnadsfritt när det väl händer.

Ring dem och hör, tror inte det ska vara några problem.

Alt. köp en kraftigare pistong och fixa den själv, de kostar inte en förmögenhet och det finns massor av guider hur man gör.

(Om du bestämmer dig för det sistnämnda så är det delar till en "V2" gearbox du ska ha)

FnuK

Inlägg av FnuK »

Ringde dem och det kommer få bli att betala för arbetet. blir rätt sugen på att lösa problemet själv.

JonasA

Inlägg av JonasA »

Blev lurad precis på samma sätt av CZ när jag köpte mitt första vapen där för typ 1 år sen..

"Det ända du behöver göra är att byta till denna pistongen om du ska köra 11.1v lipo, "

Bytte till den röda Ultimate pistongen, 2 magg senare lät den som en skruvdragare, öppnade och kollade, Pistongen hade sletits sönder och sabbat cylinder,pistonghuvud mm

Åkte dit och då kom han plötsligt på att man behövde byta dreven också till ultimate för att pistongen skulle funka, försökte då sälja på mig dreven, trött på att meka som man var och spelsugen så slutade det med att jag köpte en komplett ultimate låda,

Handlar inte en pryl där igen....

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Läs detta: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=3244

Du lär ju kunna reklamera åtminstone om jag förstått saken rätt. Även om det inte hjälper så blir de väl svartlistade om tillräckligt många gör samma sak och de inte följer rekommendationerna.

Med reservation för att mina påståenden är 100% felaktiga :roll:
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

FnuK

Inlägg av FnuK »

Kommer jag inte kunna göra eftersom garantin har ändrats under året och som gjort fel genom att fortsätta använda mitt 111,1v.

Men ska läsa genom tråden du länkade!

Tack

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Det enda man behöver byta i en kwa är pistongen men inte förrän efter ca 10 000 bul om du kör med 7,4 lipo. En bra pistong som inte kräver kuggbyte (kwa kugg är riktigt bra) är modify High speed pistong (kör själv med den, riktigt nöjd) combatzone verkar vara riktiga tomtar, jag rekommenderar strikerairsoft jag handlar där så mycket jag kan pga trevligt bemötande och kunnig personal.

Skriv svar