VFC m4 kolv

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
KingPanda

VFC m4 kolv

Inlägg av KingPanda »

Jag fick för ett tag sedan hem en vfc mk18 aeg, men kände mig inte helt nöjd med kolven, då den upplevdes som billig och " creeky ".
Den huserar batteriet till bössan, så någon som vet fina kolvar man kan köpa separat som även har plats för batteri ?
Passar samtliga kolvar för aeg bössor varandra ?

babymakerairsoft

Re: VFC m4 kolv

Inlägg av babymakerairsoft »

Madbull har PWS för AEG, det är nog finast du kan ha på AEG. Sen finns double star stock för AEG, dem är fina har haft själv, äger också en riktig.

Det är alternatv som du ha, finns säkert på eBay annars finns tube på evike

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Alternativet är att du köper LiPo som passar i kolvröret. Då kan du ha vilken kolv du vill på bössan.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

babymakerairsoft

blackgoat tror att du har missuppfattat vad han var ute efter

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

babymakerairsoft: Har inte missuppfattat något. Säger bara vad det finns för alternativ.
Mindre batteri som får plats i röret gör att han kan välja fritt på kolv-marknaden.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

KingPanda

Inlägg av KingPanda »

Jag har läst och begrundat era inlägg, så min följdfråga på detta blir då om en rs kolv passar på en airsoft buffer tube ?
RS hade ju såklart varit trevligast att ha

babymakerairsoft

Passar gör den, du får nog mäta diameter på din AEG, milspec och commercial har några mm skillnader. Blir bara jobbigt om du ska ha för en riktig AR15/M4 när du ska byta battery och den har ingen trap door.

VFC(?) 2016 B5/liknande du länkade har en såna där trap door, kan vara nån annan märke. Bättre välja något sådant för AEG

Skriv svar