"Lightweight"/"Gunrun" bössa och spelstil
-
Re: "Lightweight"/"Gunrun" bössa och spelstil
Mp7 med ljuddämpare och ett aimpoint micro t. Samt en lbt 1961 som du fyller med magasin, pickadoll och radio. Göörsnyggt 

Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
jag kör som du, dumpar allt förutom bössa. drar på paintballbyxor och kör i t-shirt...
Funkar skitbra.
Funkar skitbra.

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
+1 på Falk.
Damn you! Nu blev jag ju sugen..
Damn you! Nu blev jag ju sugen..
Förslag på vapen som passar din spelstil.
Jag kör själv rush/assault med en GBB Mp9 med micro aimpoint och en QD dämpare på. Den har inte lika lång räckvidd som korta AEGs, och lite "svårare" spela med. Men det är faktiskt den roligaste bössan jag spelat med. Otroligt stabil och fräser riktigt elakt.
Nackdelen blir ju kostnaden av magasin. Rofen är riktigt brutal på den, och magasinen är 48 skotts. Jag skjuter mkt singel, och väljer tillfällena nogrannt innan man avlossar.
Magasinen väger ju även en del, vilket såklart blir en nackdel när man springer mkt. Jag kör med 5 mag i västen och ett i bössan. Sidearm med 3 magasin. Sidearmet har jag i ett serpa med molleadapter på bröstet. Tycker detta klart funkar att röra sig bra med, dock är jag ute efter en bättre väst än den jag har idag.
Du har även möjligheten ta bort den utfällbara kolven på bössan, så har du en otroligt kompakt liten sak. Jag spelar med min utfälld, och gillar det, men det är ju en smaksak.
Men som sagt, kan verkligen rekommendera bössan, sjukt rolig!
Jag kör själv rush/assault med en GBB Mp9 med micro aimpoint och en QD dämpare på. Den har inte lika lång räckvidd som korta AEGs, och lite "svårare" spela med. Men det är faktiskt den roligaste bössan jag spelat med. Otroligt stabil och fräser riktigt elakt.
Nackdelen blir ju kostnaden av magasin. Rofen är riktigt brutal på den, och magasinen är 48 skotts. Jag skjuter mkt singel, och väljer tillfällena nogrannt innan man avlossar.
Magasinen väger ju även en del, vilket såklart blir en nackdel när man springer mkt. Jag kör med 5 mag i västen och ett i bössan. Sidearm med 3 magasin. Sidearmet har jag i ett serpa med molleadapter på bröstet. Tycker detta klart funkar att röra sig bra med, dock är jag ute efter en bättre väst än den jag har idag.
Du har även möjligheten ta bort den utfällbara kolven på bössan, så har du en otroligt kompakt liten sak. Jag spelar med min utfälld, och gillar det, men det är ju en smaksak.
Men som sagt, kan verkligen rekommendera bössan, sjukt rolig!
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Där har du problemet!Martin_Gustafsson skrev: Dock finner jag den lite tung (speciellt baktung)
...
Då spelar jag med ett par i bössa och ett par fast satta på stocken med spännband.
Skippa kolvmagasinen, dra om elen så du kan ha ett stick-type eller långsmalt LiPo i utrymmet ovan gearboxen så får du fram tyngdpunkten. Börja spelet med ett singelmagasin i bössan så tröttar du inte ut armarna, spara dom tejpade i västen om dom får plats i fickorna.
Sen skulle jag rekommendera en sele. En 1-punkts är ok för korta bössor, men jag föredrar ändå 2-punkts på min TalibAK. Med en schysst rem är dessutom baktyngden inte ett problem. Det är lättare att hålla bössan med en hand och kolven i armhålan om den är lite baktung. Bra när man klämmer sig igenom tät skog eller ska upp för nån klippa.
Har du en 1-punkts kan man ta tag i pipan med höger hand och få vänstern fri på samma sätt. (om du är högerskytt dvs, annars spegelvänt)
Det mest lika vad du beskriver som jag själv kör är en chicom plus kortad AK: Bild (pimpar mig själv lite

Bilden visar första gången jag spelade så, så det blev lite improviserat. Det är långa RPK-magg i västen, så dom sticker ut (vilket iofs gör dom lättare att dra) och jag har ingen rem. Det är löst baserat på Stalker-banditer f.ö.
Västen är en chicom, men vill man ha lite mer magasin så använde ryssarna en liknande som kallas Lifchik, eventuellt kan dom vara lite dyra. Man kan tydligen tränga ut fickorna på en chicom också, men jag har en kopia så jag har inte vågat testa.
Oavsett vilken stil du väljer skulle jag satsa på en chestrig, helst fast, då dom är smidigast. Molle är praktiskt, men klumpigare och oftast dyrare.