Army M4 hänger sig

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Majoren

Re: Army M4 hänger sig

Inlägg av Majoren »

Är det när du när du skjuter på semi eller full auto som den låser sig?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Horrorbilly

Inlägg av Horrorbilly »

Jag hade liknande besvär med min m4 för inte så länge sedan.
Mitt problem visade sig vara att pistonghuvudet hade lossnat och snurrat 180 grader.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Om du har ett LiPo så borde det inte vara det så länge som motorn inte drar sina sista suckar, blir därför tvungen att fråga igen om bössan låter allmänt ansträngd när den väl funkar eller om den känns pigg förutom att den hänger sig eller inte skjuter.

Nu när du uppdaterat med mer info så vågar jag nog påstå att du råkat ut för CA-döden. Är nästan säker på att TM bössor kan råka ut för samma sak då det är en old school tillverkare. Det finns en liten metallpinne/pigg i gearboxen precis bakom släden i switch assemblyt. Piggen finns där för att förhindra släden från att dras för långt bak av fjädern. Gör den detta så når inte längre avtryckaren släden och bössan får därför ingen elektrisk kontakt när du försöker skjuta. Klickandet kommer bara från själva avtryckaren.

I själva switch assemblyt finns det två bleck (ett för plus och ett för minus kabel) och släden som avtryckaren skjuter in i switch assemblyt har också ett bleck. Det är först när detta blecket kommer emellan de två blecken så de får kontakt som bössan får ström och börjar skjuta. Troligen så hamnar släden ur position innan en hel cykel i gearboxen kan slutföras, alltså bössan skjuter bara ett halvt skott innan den inte längre får kontakt.

Be din lagkamrat ta sig en extra noga titt i gearboxen efter detta så vi kan utesluta om det är detta som orsakar problemet med din bössa eller om vi ska fortsätta felsöka.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar