Va F*n 'r fel?!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
hermant

Va F*n 'r fel?!

Inlägg av hermant »

Jag har efter uppehåll från airsoften nu åter igen börjat snegla på att ta tag i spelandet igen då jag känner att suget sakta kommer krypande.
Anledningen till mitt uppehåll beror egentligen på mitt vapen, en HK 416d, som strulat från dag 1....
Jag köpte den ny och hann och spela 3-4spel innan den helt enkelt slutade skjuta. Jag skickade tillbaka den och fick felet fixat ( dock sa de inte vad som var felet )
men kort därefter hände det igen vilket ledde till en jäkla frustration och ja la den på hyllan. Men nu känner jag att jag vill tillbaka!
Men vad fan är fel?
Jag slänger i ett fulladdat batteri, hör hur motorn "vrider till" sen händer det inget mer. samma sak hände första gången också.
Är det någon som har någon idé om vad det kan vara eller ska jag slänga i ny mechbox+motor eller helt enkelt elda upp den?

Tacksam för svar!

/ H

hermant

Re: Va F*n 'r fel?!

Inlägg av hermant »

Jag tackar för svar grabbar, återkommer om problemet kvarstår!

Tomato

Inlägg av Tomato »

Skruva av pistolgreppet och kör in en smal skruvmejsel i hålet på bilden och lås upp den.
Hänger den sig igen eller låter konstigt så har något gått sönder.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Vart bor du? Om du bor i närheten av Uppsala så kan jag gå igenom den åt dig om du vill.

hermant

Inlägg av hermant »

Tyvärr jag håller till nere i skåneland!

Skriv svar