problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
bjoornn
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 27, 2015 5:54 pm

problem

Inlägg av bjoornn »

tja , har fått problem med min bössa .Den skjuter inte längre nozzlen rör sig som den ska men får inte ut nån boll när jag skjuter , nån som vet vad felet kan vara ?

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: problem

Inlägg av perlenbacher »

Kan du förklara lite mer ingående om vad som hänt, Vilket bössa det är, märke obs?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: problem

Inlägg av Frost »

Vad använder du för magasin? Felet kan vara där

bjoornn
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 27, 2015 5:54 pm

Re: problem

Inlägg av bjoornn »

använder mid cap 140 rounds magasin

PFT Hagbard
Inlägg: 40
Blev medlem: lör maj 05, 2012 5:44 pm
Aktiv sedan: 2005
Ort: Teckomatorp

Re: problem

Inlägg av PFT Hagbard »

Vi testar med att flytta tråden till rätt forumsdel till att börja med. Var vänlig och tänk lite på var nya trådar placeras, underlättar för oss alla och du får garanterat fortare svar på din fråga.
Admin | Pentex First Team | Affärsredovisningar

bjoornn
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 27, 2015 5:54 pm

Re: problem

Inlägg av bjoornn »

har haft allt ute igen igår och kollat över allt i växellådan och allt ser ut som det ska , mina mag har funkat hur bra som helst innan , men när jag bara kolla lite igår så såg jag att nozzlen fasnar ibland inne ist för att trycka fram nån boll , kan det vara felet att nozzlen fasnar långt inne ?

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: problem

Inlägg av veduren »

Kommer det kulor från magget om du öppnar spärren? Har du testat maggen i en annan bössa? Alt har du testat andra magg ?

bjoornn
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jan 27, 2015 5:54 pm

Re: problem

Inlägg av bjoornn »

där kommer boll ut ifrån maget när jag har tryckt in det i bössan och tar ut det igen så kommer där boll ut , ja dom funkar in min brors bössa , nej har inte testat andra mag , ska försöka få ta i pmag och testa

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: problem

Inlägg av Mrmonkeey »

Om du håller vapnet upp och ner och lägger i tex 3 kulor i röret till hophuset skjuter den ut de?

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: problem

Inlägg av maximillian »

Vad är det för bössa du har, modell och märke. Säker på att Nozzlen rör sig som den ska? Låter som det är den som felar ( om det inte är en AK5C från G&G dvs )

Skriv svar