Ver.3 problem. Input behövligt.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
BlackGoat

Re: Ver.3 problem. Input behövligt.

Inlägg av BlackGoat »

Stygge: Har inte hunnit öppna boxen än, men ska ta mig en titt på metallen i boxen.
Senast häromdan så fick jag lov att byta ut bakre delen i avtryckaren då klacken som drar SA-släden hade gått av.
Kineskvalitet <3

Det BÖR vara shimningen då jag har för mig att den ligger helt i botten.. Att jag inte reflekterat över detta förvånar mig... :)

Danno: Nu har du, som många andra, inte läst hela mitt inlägg ;)
Problemet existerar även när gearboxen är ur bössan, således har pipan inget med saken att göra.
Det är ju även rätt lätt att märka på ljudet när pipan är igensatt. Men tack ändå! :)

Tack för tipsen!

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Det är väl tvärtom, att högt shimmat sector är det som orsakar detta.
Jobbar på Röda Stjärnan

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Skeppar: Om sectorgearen ligger för lågt i boxen så är ju även piggen som drar tappetplaten för långt ner, och tappet glider då av, uppåt. Eller hur tänkte du ?

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Med för högt gear så kan det ta i TP och friktionen gör att denna kan stanna i alla möjliga lägen så det kan också vara en orsak.
Är det för högt kan man även få problem med single då CTL inte kommer i ingrepp med undersidan på kuggen som den ska.

Sport

Inlägg av Sport »

Ifall den funkar i 20 skott på semi, sedan inte alls på ett tag för att sedan funka igen så skulle jag tippa på att nozzeln inte löper ordentligt på cylinderhuvudet. Kan vara att du har en för tight Oring eller för trögt/mycket fett i nozzeln. Alternativt att tappetplaten löper dåligt av samma anledning.

Skriv svar