Hej!
Jag har en nästan stock hk416 utav dboys och jag skulle vilja ha den men hög trigger response (ptw liknande) och bra räkvidd med bra precision utgångshastigheten är inte så viktig men jag kommer använda den mest för skogspel så det skulle vara bra om den klarar av att dra en 120 fjäder.
Det jag har:
Gate merf 3.2
En dålig men längre pipa från ett gammalt vapen tror det var från en asg sportline.
Stock motorn är död har motor från samma ovannämnda vapnet.
Något guarder metal hop hus
Tror det är stock gummi men med h nub
Två till saker,
kan jag stoppa in en Katana gearbox då jag gillar hur den splittas i två och hur ska jag få eldväljaren att sitta tightare jag vet att man ska skruva inuti vilket jag gjort men nu sitter den fortfarande lite för löst och ingen utav mina skruvmejslar är små nog för att kunna komma in och följa skruv huvudsspåret?
Mvh
EDIT: Jag har ingen riktig budget för detta men jag vill att delarna ska vara så prisvärda som möjligt.
EDIT NR2:
Detta är vad jag funderar på att köpa nu, skulle det funka bra?
SHS High tourqe motor
7,4V lipo 25s
Madbull pipa
R hop om det inte är allt för svårt att installera
SHS 16:1 kuggar
m120 fjäder
ultimate v2 gearbox skal om inte katana gearbox skal passar
Dboys hk416 uppgradering
Re: Dboys hk416 uppgradering
Bump pga EDIT,
Hoppas jag inte bryter mot någon regel.
Hoppas jag inte bryter mot någon regel.
High tourque bli mer respons och rof. Samt lipot. Kommer inte ihåg kuggarna men är inte de standard utväxling?. Och fjädern skulle jag strunta i o byta nu. Försök hålla dig till så låg ms som möjligt men försök öka räckvidd med bättre pipa o hophus samt kulor istället. Finns många som kör me 100ms på skogsspel och når 60-70meter
Okej tar och struntar i fjäder byte blir mindre stress för vapnet och man skadar inte folk lika lätt tack för svar!
Katana funkar inte, däremot finns det andra gearboxar med "snabbt" fjäderbyte, dock inte lika enkelt som Katana-systemet.
Exempelvis: Denna, denna eller denna
Exempelvis: Denna, denna eller denna

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Okej tack så mycket för länkarna!
I alla fall jag läste lite mer på nätet och hitta att för att kunna skriva in selector skruven skulle man ta bort fake indikatorn på den andra sidan och nu har jag suttit i timmar med en stamp och hammare och försökt få ut den plattan men det går bara inte, ska jag kanske värma den eller något för att få bort den.
27 november 2014, 01:23:
Hittade denna motor skulle den fungera bättre än SHS high torque då den verkar va någon sorts hybrid?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... type_.html
I alla fall jag läste lite mer på nätet och hitta att för att kunna skriva in selector skruven skulle man ta bort fake indikatorn på den andra sidan och nu har jag suttit i timmar med en stamp och hammare och försökt få ut den plattan men det går bara inte, ska jag kanske värma den eller något för att få bort den.
27 november 2014, 01:23:
Hittade denna motor skulle den fungera bättre än SHS high torque då den verkar va någon sorts hybrid?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... type_.html