Men samtidigt förstår jag att kostnaden blir ganska hög då det är en hel massa tidskrävande moment i processen med hydro dipping.
Plus att det går material som inte är så billigt.
Ta tex en kolv till ett jakt gevär.
Kolven spacklas, slipas på ev skavanker om kunden önskar det. Sen kommer de moment man helst bör göra.
1. Först måste objektet rengöras ordentligt så inget fett finns kvar någonstans.
2. Sen kan man välja om man vill lägga en primer eller ej, Detta rekommenderas dock då printen sitter mycket bättre då.
3. Kolven doppas i printen.
4. En ordentlig spolning för att få bort slaggrester av printen.
5. Torkning, Ojektet skall helst lufttorka så man inte repar den nya printen.
6. Sist lägger man ett eller ett par lager klarlack, Antingen matt eller blank vilket som kund önskar.
7. När kolven torkat skall den packas och skickas, dvs om man inte lämnar och hämtar själv.
Så som ni ser så är det ganska mycket arbetet och tid som går åt, och då var detta bara ett objekt, Om man vill göra fler delar så blir det samma process gånger antalet delar.
Kollade på några amerikanska sidor som gör detta och om man skulle göra en M4 tex så kostar det mellan 280$ - 350$ dollar lite beroende på hur mycket som skall doppas. Så ca 2000 - 2500 kr. Här skulle det bli något dyrare är min gissning.
Ja det är dyrt men det är ju också ett handarbete som man utför och blingfaktorn blir riktigt hög.
Men visst, Jag är mycket medveten om Liquid Solutions priser och satsar på att bli billigare, och kommer ha paketpriser och bonussystem om jag nu drar igång.