VFC H&K 416 cqb

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Maarroak

VFC H&K 416 cqb

Inlägg av Maarroak »

Hej och välkomna!

Denna tråden hade jag velat ska handla främst om vfc h&k.
Om jag har förstått allt rätt så ska 416c, 16 samt 17 var snarlika inuti och cqb modellen diffar något ifrån de övriga.
Meningen med tråden hade jag velat vara lite utav en informations tråd om just VFC H&K då jag har svårt att hitta en
vettig sida, samt nu får man det på svenska och i ett schysst forum.

Jag äger en 416c och skulle vilja modifiera den något och har sökt i dagar över upgraderingar och reservdelar.
Vad som passar och vad som inte passar, är relativt ny på meka med airsoft bössor överhuvudtaget så det går lite sakta i min utveckling.

Tanken är att utan att trimma bössan i första skedet är att öka precision och räckvidd något. Jag har letat och har kommit fram till att
kanske går det att använda ett m4 hopup hus, dock var det ingen konkret fakta.

För att åstadkomma detta var tanken ett m4 hopup hus på rekommendation, ljuddämpare och därefter en 407mm 6.02 pipa och ett rött madbull gummi.

Är jag ute och cyklar eller låter det vettigt? Har inte chronat bössan men det sägs att 416c ligger på 340-360fps stock.
Vill ha detta som komplement vid utomhusspel.

(lånat av ett annat forum, Pros och Cons ifrån ägare eller folk med en kompis med en 416c)

+Ruskig kvalité visuellt.
+Det sägs vara kvalités innanmäte

-Priset
-Elen sägs inte vara en höjdare
-Specifika 416c reservdelar har jag svårt att hitta (kan bero på okunskap)

Tack på förhand! Mvh