Sniper kulor?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
kimjoh560

Re: Sniper kulor?

Inlägg av kimjoh560 »

Aldrig sett en dålig Guarder 0.4 eller .43. Jag har nog bränt av en 10000-15000 sådana kulor totalt.

Tydligen ska Maruzen Grandmaster vara bland de bästa kulorna som finns på marknaden vad gäller tolerans och kvalitetskontroller och det är i regel dom som används vid tävlingskytte vad jag förstått. Tyvärr är de lite för lätta för riktigt höga trim.

Jag matar nästan uteslutande mina bössor med Guarder 0.4 oavsett trim. Aldrig märkt någon skillnad gentemot madbull som är bra mycket dyrare.

Det brukar stå vilken tolerans kulorna har på burken/påsen.
Lgt. Skalptagare

Taint

Re: Sniper kulor?

Inlägg av Taint »

I stort sett alla kulor har 5.95mm som nominellt och +- 0.01mm tolerans.
Dock vet jag inte riktigt vad de mäter, mätte ett gäng olika kulor på jobbet med en bygelmätskruv (mitutoyo till märket, 0.001mm upplösning samt nykalibrerad) och de flesta kulorna ligger runt 5.93 och vissa enda ner till 5.80, de kulor jag gick igenom då var guarder, green devil, jbu och GFC rockets. Guarders (0.4) snittade 5.93 om jag inte missminner mig samt att de verkade vara äggformade.

Nog med kuriosa från mig nu.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Skriv svar