CA AUG A2 internals

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cilutan

CA AUG A2 internals

Inlägg av Cilutan »

Jag tänkte bara kolla om någon här har koll på vad som finns i gearboxen på en CA AUG? Jag äger en sådan som jag har tänkt skaffa en ny motor till så småningom och undrar över vad det är för material i kuggarna, pistongtänderna osv ur lådan. Jag är bara för lat för att öppna gearboxen, så jag frågar här först ;)

Motorn jag tänkt skaffa kommer att påfresta boxen rätt hårt, så ju mer stål det finns däri, desto bättre.

Jag är tacksam för alla svar! :)
Save it for the simple-minded

Bobba

Re: CA AUG A2 internals

Inlägg av Bobba »

Pistongen är helplast och kuggarna e sisådär. Mina kuggar pajade efter ett tag med en 120 fjäder så de är inte allt för mycket att hänga i granen.
Det sitter även plast bushings i den å de kan ju va värt att byta även om jag inte har bytt ut dem i min än, har en påse liggandes som väntar på att åka i men du slog ju huvet på spiken nyss, för lat för att byta ut dem :)
Drakon Yastreb

Cilutan

Inlägg av Cilutan »

Plast pistong med dåliga tänder, uppfattat. Hur är pistonghuvudet och kuggarna?
Bushings kostar inga pengar direkt, så det är ju lätt åtgärdat :) visst är det 7mm på den boxen?

Min har hållit felfritt än så länge, men den chronar då runt/strax under 100m/s

När jag väl öppnar boxen så vill jag fixa allt på en gång, just iom att jag är för lat för att orka öppna den fler gånger ;P

Tack för svaret!

Bobba

Inlägg av Bobba »

Kuggarna är som sagt halvdana, kan gå sönder vid högre trimm. Pistong huvet samt cylinder huvud kan ja inte svara på då ja bytte ut dem ganska omgående efter att jag köpte den.
Jepp det är 7mm bushings i den.
Drakon Yastreb

Cilutan

Inlägg av Cilutan »

Då vet jag, kort och gott är det helrenovering som gäller xD

Tack för infon!

Skriv svar