Tjena Sandman.
jag har lite svårt att tyda ditt inlägg
Vad lirar ni med för trim i eran bössa nu?
Om du skjuter i 132m/s med din tunga kulspruta så är det med "mina" trimregler 32m/s mer än karbinerna som skjuter tillbaka.
Om du skjuter med 150m/s fullauto nu så är det 18m/s över nuvarande fullauto-karbiner.
Vips är man av med alla lägen där något kan passera innanför säk-avst. under ihållande eld.
Tror de flesta klarar av att ge rätt så bra täckande eld om de pausar lite mellan skurarna.
Det är den pausen jag är ute efter.
Man hinnre lägga märke till om man träffat sitt mål, om målet skriker träff etc etc. Har varit på MÅNGA spel där understödare bara manglar och manglar. De hör inte vad som sägs till dem och det har lett till lite otrevliga situationer.
Är 132m/s verkligen för lite när karbinerna är så begränsade?
@Cleaner.
Inte för att vara otrevlig. Men Du får gärna vara lite mer specifik.
Det för redan med sig ett 30+% övertag i utgångshastihet.
Det för redan med sig ett 500+% övertag i magasinstorlek
Det för redan med sig ett 100+% övertag i eldhastighet mot semi och bolt folket på banan.
Jag misstänker att majoriteten av spelare med karbiner redan skjuter semi väldigt mycket.
@ Mrmonkeey
Check!
Gött att du kollade upp eldhastigheten

Tror dock du missat en viktig poäng. En DMR
KAN skjuta fortare. Men varje kula kräver ett avtryck. Det betyder att eldgivningen är mer kontrollerad. Det finns så gott som inga argument mot det.
Det är bara så det blir med semi-eld. Därav dess bruk nästan uteslutande i RS situationer.
När man ändå snurrar i "RS" snack.
Så gott som samtliga M2or jag sett i bruk skjuter kortare bursts... Pga.. wait for it... Kontroll!