Hej.
Har tänkt om gällande denna bössan och kommer istället att använda den som det Sniper vapen den är gjord som.
Dock har lite problem uppstått.
Har bytt följande nu:
Madbull 120 fjäder
Madbull precpipa (6,03)
Madbull Shark gummi (blå)
Nu till problemen:
Nr1
Med 7,4v lipo bränner jag säkringar.
Med 11,1v lipo fungerar vapnet men suger ur batteriet toksnabbt (100 skott = 20% batterikapacitet)
När batteriet har ca 70-80% kvar så dör vapnet igen.
Vad kan detta bero på? (Sitter original CA motor i)
Nr2
Felmatning.
När jag sätter i magget så skjuter inga skott (provat tre olika original CA Mag och detta händer varje gång)
Trycker fram hop up huset lite och då skjuter den två skott ca 10 meter.
Därefter så fungerar vartannat skott bra, sen vartannat rullar knappt ur pipan.
Ibland kan 5-6 skott skjutas iväg som en hagelskur åt alla håll o kanter...
När jag sen skjutit ca 20 skott från ett mag med felmatningar så kan det fungera klockrent med 50 skott sen börjas det igen.
Nån som har någon aning om vad dessa problem kan vara?
Uppgradering av CA SL8, vad krävs?
-
-
Re: Uppgradering av CA SL8, vad krävs?
Har nu äntligen fått tillbaks bössan från Striker
- Ny ultra torque motor.
- Ny cylinder (hade tydligen nött ner flera kugg)
- Ny nozzle (förra var sprucken visade det sig)
Tyvärr kvarstår problem med att vapnet inte matar ordentligt dom första skotten vid nytt magasin.
Alla skotten bara samlas i en hög nån stans mellan magasinet och pipan) o trillar ut när jag tar ur magasinet. (6-7st)
Detta sker bara när jag sätter i ett nytt magasin. När jag väl tömt ut kulorna första gången så fungerar det bra de flesta gångerna.
Sen en annan sak.
Vapnet skjuter väldigt okonsekvent. Dvs några skott går som om gud själv byggt vapnet och försvinner ur synfältet (går långt och rakt alltså, mer likt en bolt action än en AEG
)
Sen kan nästa skott knappt nå 40 meter...
Vad kan detta bero på? Enligt Striker så sitter ett bra hop up hus i vapnet (orginal G36 Classic Army)

- Ny ultra torque motor.
- Ny cylinder (hade tydligen nött ner flera kugg)
- Ny nozzle (förra var sprucken visade det sig)
Tyvärr kvarstår problem med att vapnet inte matar ordentligt dom första skotten vid nytt magasin.
Alla skotten bara samlas i en hög nån stans mellan magasinet och pipan) o trillar ut när jag tar ur magasinet. (6-7st)
Detta sker bara när jag sätter i ett nytt magasin. När jag väl tömt ut kulorna första gången så fungerar det bra de flesta gångerna.
Sen en annan sak.
Vapnet skjuter väldigt okonsekvent. Dvs några skott går som om gud själv byggt vapnet och försvinner ur synfältet (går långt och rakt alltså, mer likt en bolt action än en AEG

Sen kan nästa skott knappt nå 40 meter...
Vad kan detta bero på? Enligt Striker så sitter ett bra hop up hus i vapnet (orginal G36 Classic Army)
-
Re: Uppgradering av CA SL8, vad krävs?
Hade ca 120 kulor i ett mag som rymmer 150 och då strulade det.
Provade att bara fylla på ett 50-tal och då fungerade det.
Tack!
Så det verkar som att magasinet var överladdat men att bara kunna använda 50 bulor i ett mag avsett för 150 låter lite si så där...
Men ska köpa nya mag och testa.
Så nu återstår det bara att hitta anledning till att vissa skott går bra och vissa inte....
Provade att bara fylla på ett 50-tal och då fungerade det.

Så det verkar som att magasinet var överladdat men att bara kunna använda 50 bulor i ett mag avsett för 150 låter lite si så där...
Men ska köpa nya mag och testa.
Så nu återstår det bara att hitta anledning till att vissa skott går bra och vissa inte....