Ta bort semi-auto från revolvrar?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Knasp

Ta bort semi-auto från revolvrar?

Inlägg av Knasp »

Hej kära vapen-experter!

I dagsläget finns en mängd airsoft-revolvrar på marknaden men som jag förstår det så skjuter alla (som tillverkas nu) semi-auto.

Det jag undrar är om man skulle kunna modda en sådan revolver till att kräva att man cockar hammaren?? (se nedan):
Bild

Jag äger inte själv en revolver och är ganska kass på mekanik så därför frågar jag här.
Vad ska man ha det till kanske någon undrar? Jo, western-style spel och dueller.

Ursäkta om frågan ställts innan, men jag hittade inget när jag sökte.

Stygge

Re: Ta bort semi-auto från revolvrar?

Inlägg av Stygge »

Det du söker är en revolver med singleaction.
Semi-auto på revolver heter doubleaction, dvs den gör 2 moment vid avtryck (spänner och släpper hanen/hammaren).

Vill minnas jag sett revolvrar med just singleaction i AS-utförande men det finns ett par riktiga revolverälskare här på ASS som säkert vet detta bättre.

(Med reservation för att jag blandat ihop terminologin men rätt säker på att jag fick det rätt.)

Knasp

Inlägg av Knasp »

Efter lite djupare grävande på internet och hong-kong leverantörer så ser jag att du mycket riktigt har rätt. Det finns Single och Double action (semi-auto).
Tydligen bara de svenska återförsäljarna som inte har några...

Lazt

Inlägg av Lazt »

stämmer bra, de som är single action på riktigt är det i airsoftutförande också, tex gamla coltar. (då blir det ju wild west på riktigt också)'
Däremot är det nog svårt att få tag på en tanaka eller marushin och priset är inte så kul heller. Det finns helt enkelt inte så stor efterfrågan.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Skriv svar